رئیس دانشگاه تبریز:

نمایندگان در استیضاح وزیر علوم حساسیت زمان را درك كنند، مسائل گذشته را به پای وزیر فعلی ننویسیم

نمایندگان در استیضاح وزیر علوم حساسیت زمان را درك كنند، مسائل گذشته را به پای وزیر فعلی ننویسیم

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: استیضاح حق قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است ولی در شرایطی كه دشمن با تمام نیرو در حال ضربه زدن به نظام بوده و همینطور به علت تقارن طرح مسائل مربوط به استیضاح وزیر علوم با هفته دانشجو و هفته پژوهش و همینطور بررسی لایحه بودجه در مجلس، نمایندگان حساسیت زمان را درك كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتررضا مجیدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار نمود: وزیر علوم وارث وزارتخانه ای هست كه بیشتر از دو هزار دانشگاه با تصمیم وزاری سابق بوجود آمده و الان به علت كمبود دانشجو تعدادی از آنها در شرف انحلال قرار دارند، وزیر فعلی در تولید بدون برنامه این همه دانشگاه نقشی نداشته و در شرایط كنونی چاره ای جز تعطیلی بعضی از این واحدهای دانشگاهی نیست.
وی اضافه كرد: بر مبنای سیاست های گذشته، 10 درصد از دانشجویان ما را دانشجویان مقطع دكتری می سازند، در حالیكه برای جایگزینی یك استاد در دانشگاه تبریز فقط یك استاد جدید نیاز است و در واقع وزیر علوم فعلی با تراكمی از فارغ التحصیلان دكتری مواجه هست كه ربطی به دوران مدیریت وی ندارد.
وی با اشاره به اینكه دكتر غلامی، جزو نیروهای مخلص و جهادی وزارت علوم هست، اظهار داشت: تغییر مدیریت ها به خصوص در فضاهای علمی و دانشگاهی به نفع جامعه و دانشگاه نیست و اگر مساله ای در مورد وزارت علوم وجود دارد و نمایندگان مردم در حوزه نظارت، اشكالاتی را می بینند می توانند مطرح كنند و وزارت علوم هم در جهت رفع آن مشكلات برآید.
مجیدی تصریح كرد: دكتر غلامی برنامه هایی عرضه كرده كه برای اجرای آنها زمان نیاز هست، نمایندگان محترم اجازه دهند در دو و نیم سالی كه از عمر دولت فعلی مانده است وی برنامه های خویش را عملی كند.
وی با تاكید بر اینكه نباید مسائل گذشته را به پای وزیر فعلی بنویسیم، اظهار داشت: حالا در هفته دانشجو قرار داریم، هفته بعد هم هفته پژوهش هست، لایحه بودجه هم هفته بعد به مجلس می رود و وزیر باید از بودجه وزارتخانه دفاع كند، اگر نمایندگان بدون توجه به این حساسیت زمانی وزیر را استیضاح كنند بطور قطع وزیر درگیر مسائل حاشیه ای شده و نمی توانند از لایحه بودجه و برنامه وزارت علوم دفاع كند.
رئیس دانشگاه تبریز حركت به سمت دانشگاه های كارآفرین و نسل سومی را از برنامه های اصلی دكتر غلامی دانست و اظهار داشت: این برنامه ها در یك سال یا شش ماه به نتیجه نمی رسد و بهتر است نمایندگان اشكالات موجود را مطرح كنند تا رفع شوند. اگر سكاندار مجموعه ای را وسط اجرای برنامه ها برداریم، عكس العمل جامعه هم مناسب نمی گردد.
وی با اشاره به دستاوردهای وزارت علوم در شرایط تحریم ها اظهار داشت: این وزارت هم همانند سایر مجموعه ها در شرایط تحریم قرار دارد و خرید خیلی از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با موانعی روبرو هست ولی با این روند در راه تولید علم و مقاله هیچ كندی تولید نشده و دانشگاه ها در حال انجام وظایف محوله به بهترین شكل هستند.
مجیدی خاطرنشان كرد: اهداف سند چشم انداز 1404 در دانشگاه ها در حال تحقق هست و در زمینه تولید علم رتبه اول منطقه را داریم و تحقق كامل برنامه ها در گرو فراهم سازی زمینه برای ثبات مدیریتی هست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه دانشگاه تبریز جزوپنج دانشگاه برتر جامع كشور بوده، اظهار داشت: این دانشگاه جزو نامزدهای ورود به جمع 200 دانشگاه برتر جهان هست و 12 نفر از همكاران دانشگاه تبریز جزو یك درصد برتر دانشمندان سال 2018 قرار گرفتند.
وی خاطرنشان كرد: فارغ التحصیلان ما در تمام دنیا جایگاه بسیار خوبی داشته و خواستار زیادی دارند ولی به علت عدم برنامه ریزی مناسب ما نمی توانیم از آنها در داخل كشور استفاده نماییم.
رئیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: ما دانشجویان در تراز علمی بالا و در سطح جهانی تربیت می نماییم ولی صنعت ما هنوز صنعت 40 سال قبل بوده و بنابراین هست كه دانشگاه و صنعت نمی توانند نیاز همدیگر را رفع كنند.
وی با تاكید بر اینكه هر جا به دانشگاه پناه آورده شده، مشكلات موجود حل شده است، اظهار داشت: اگر جامعه و دولت دانشگاه را باور كنند، دانشگاه مشكلات موجود همچون صدمه های اجتماعی را رفع می كند.
وی اظهار داشت: قویترین نیروهای موجود به لحاظ علمی، در دانشگاه ها هستند و با بهره گیری از این نیروها به شكل تخصصی می توانیم مشكلات جامعه را رفع نماییم.




1397/09/21
15:25:09
5.0 / 5
4829
تگهای خبر: دانشگاه‌ , مجلس شورای اسلامی , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳