مد جدید در گردشگری مازندران

مد جدید در گردشگری مازندران

به گزارش راستابلاگ مدیركل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینكه تعریف درستی از گردشگری مزرعه در این استان وجود ندارد، اظهار داشت: بنابراین این نوع گردشگری در مازندران با تمام ظرفیت هایی كه در این خطه دارد در انزوا قرار گرفته است.


سیف الله فرزانه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت و نقش گردشگری مزرعه در توسعه گردشگری مازندران اظهار نمود: در مدت پنج ماهی كه بعنوان مسئول استان در این حوزه منصوب شدم طرحی بنام گردشگری مزرعه تا قبل از این اجرایی نشده بود و هم اكنون به صورت جدی پیگیری این نوع گردشگری هستیم.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون گردشگری مزرعه با همكاری مستقیم جهاد دانشگاهی در یكی از روستاهای جویبار در حال اجرا می باشد، اضافه كرد: سایر شهرهای مازندران هم در این زمینه ظرفیتهای زیادی دارند كه در حال پیگیری جهت اجرا هستیم.
مدیركل گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران از این نوع گردشگری بعنوان یك مدل جدید گردشگری یاد كرد و اظهار داشت: گردشگری مزرعه با طبیعت گردی و گردشگری كشاورزی همخوانی دارد ازاین رو با كمك و حضور رسانه ها می توان این ظرفیت بزرگ را توسعه داد.
فرزانه در پاسخ به این پرسش كه چرا تابحال سایر شهرستان های مازندران به گردشگری مزرعه نپرداختند، خاطرنشان كرد: عدم تعریف درست و تداخل با طبیعت گردی و كشاورزی سبب شده این نوع گردشگری در انزوا بماند. خیلی از افراد از آب بندان ها كه ظرفیت مناسبی است بعنوان گردشگری مزرعه تعریف كردند اما مالكیت عرصه با امور اراضی یا منابع طبیعی و مدیریت هم با آب منطقه ای بوده و حق آبه هم با مردم است.
این مسئول تصریح كرد: تعداد ۸۰۰ آب بندان در مازندران وجود دارد و اگر از ۲۰ درصد ظرفیت این آب بندانها در جهت گردشگری مزرعه استفاده گردد عدد قابل توجهی خواهد شد. دستگاه هایی چون منابع طبیعی و محیط زیست دارای قوانین و ضوابط خاص خود هستند و ما باید خودمان را با این قوانین وفق دهیم.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، گردشگری كشاورزی، عملی است كه برای جذب گردشگران به یك منطقه برای اهداف كشاورزی صورت می گیرد. گردشگری كشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی سبب تولید شكلی از آرامش روحی و روانی در آنها شده و هم جنبه آموزشی و هم تفریحی دارد.
همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت های كشاورزان و كارآفرینانی است كه مایل به فعالیت های كشاورزی و میهمان نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می آورد.
به طور كلی تصوری كه از گردشگری وجود دارد، این است كه برای شكل گیری گردشگری نیاز به محرك ها و عناصر بزرگی است كه بتواند جذب گردشگر كرده و سبب ماندگاری توریست شود.



1397/09/13
15:03:31
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: دانشگاه‌ , فرهنگ , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲