معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد از آتش زدن كتاب علمی پزشكی:

برخی در جهت تخریب جایگاه پزشكی گام برمی ­دارند

برخی در جهت تخریب جایگاه پزشكی گام برمی ­دارند

راستابلاگ: معاون آموزشی وزارت بهداشت با محكوم كردن اقدام عده ای در آتش زدن یكی از كتب پزشكی، بر ضرورت برخورد مراجع قانونی با چنین عوام فریبی هایی تاكید نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، متن پیام دكتر علی اكبر حقدوست به شرح زیر است:
"وَ لاَ تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ
(به معبود) كسانی كه غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز) از روی (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند! (انعام، آیه 108)
متاسفانه مدتی است كه بعضی با استفاده از ابزارهای مختلف در جهت تخریب جایگاه پزشكی گام برمی ­دارند و در این راه از هیچ چیز فروگذار نمی­ كنند. اقدام اخیر در آتش زدن كتاب مرجع طب داخلی نیز در امتداد چنین نگاهی است. اما به سبب اثرات اجتماعی این اقدام نازیبا، لازم است موارد زیر روشن شود.
آیا شما كه در ظاهر كسوت یك عالم دینی خودرا معرفی می­ كنید، اجازه می­ دهید به منابع شما اهانت شود؟ آیا اهانت شما به منابع سایرین نمی ­تواند زمینه ­ساز اهانت متقابل گردد. در این صورت پاسخ­گو چه كسی خواهدبود؟
عدم قبول یك موضوع ابداً دلیل بر حق داشتن شما بر آتش ­زدن یك كتاب مرجع شناخته ­شده بین ­المللی نیست. حركت­ های تند از این جنس بر پایه هیجانات بطور قطع منطبق بر یك برخورد عالمانه نیست و در طول تاریخ عالمان و دانشمندان با نگاهی باز و رویی گشاده حتی با مخالفین سرسخت خود مناظره علمی، اما در محیط آرام را، داشته­ اند.
آیا شما و كسانی كه به ظاهر پیروی از شما را دارند، هیچ گاه از دستورات پزشكان حاذق كه با این كتاب ها تعلیم دیده ­اند پیروی نمی­ كنند. اگر همین امروز مبتلا به یك درد شكم و آپاندیسیت شوید به جراحی پشت می­ كنید و صبر می­ كنید كه به سبب پارگی آن از عفونت شكم جان به جان آفرین تسلیم نمایید.
اگر چنین كنید كه بطور قطع كار غیر قابل توجیهی مرتكب شده ­اید كه هیچ فردی عاقلی چنین اقدامی را تایید نمی­ كند و اگر بازگشت نمایید یعنی قبول دارید كه محتوای این منابع علمی هستند كه جان هزاران انسان را نجات می­دهند.
اما جان كلام بااینكه باید مراجع قانونی با چنین عوام فریبی هایی مقابله نمایند؛ اما با اهمیت تر از این باید تاكید گردد كه جلوگیری از بروز چنین اقدامات سخیف جز با بالا رفتن درك جامعه ممكن نیست.




منبع:

1398/11/05
14:31:51
5.0 / 5
4113
تگهای خبر: بین المللی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵