توسعه یك كمربند لرزشی برای افراد كم بینا

توسعه یك كمربند لرزشی برای افراد كم بینا

راستابلاگ: بتازگی پژوهشگران كمربند خاصی طراحی نموده اند كه می تواند به افراد كم بینا در پیدا كردن راه ها و برخورد نكردن به موانع كمك ویژه ای كند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، كمربند خاصی كه پژوهشگران توسعه داده اند با ایجاد یك صدا و لرزش به كاربران "كم بینا"(vision loss) آگهی می دهد كه كاربر در حال نزدیك شدن به اشیا است.
درون این كمربند نیز یك دوربین تعبیه شده است كه كاربر را قادر می باشد اشیا را از فاصله تقریبی ۳۰ سانتی متری (۱۱.۸ اینچ) حس كند و با ایجاد لرزش به كاربر اعلام نماید كه در حال نزدیك شدن به آن شی است.
پژوهشگران "بیمارستان دانشگاه‌ اوتهمپتون"(UHS) كه ین فناوری را توسعه داده اند، معتقدند این فناوری می تواند یك فناوری پیشرفته برای كمك به افراد كم بینا باشد.
سخنگوی بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون درباره این كمربند اظهار داشت: این كمربند از یك دوربین سنجش عمقی ۳ بعدی و یك دسته كامپیوتری قابل حمل متصل به وای-فای تشكیل شده كه سبب ایجاد لرزش بر روی جلیقه و بندهای مچ پا می شود.
این دوربین سه بعدی قادر می باشد راه جلوی كاربر را اسكن كند و در صورت نزدیكی كاربر با آن اشیا به او آگهی دهد. هرچه صدا و لرزش تندتر شود این به آن معناست كه فرد در حال نزدیك شدن به آن جسم است.
پژوهشگران الان در بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون در حال آزمایش این فناوری كه "كمربند لئو"(LEO Belt) نام دارد، هستند.
این مطالعه همین طور نشان داد كه این فناوری می تواند به افراد دارای ورم رنگیزه ای شبكیه(RP) كمك نماید تا با موفقیت از یك مسیر پرپیچ و خم عبور كنند.
بیماری ورم رنگیزه ای شبكیه موجب از بین رفتن دید محیطی مانند دید تونلی می شود و دید در نور كم را دشوار می كند.
پروفسور "اندرو لاتری"(Andrew Lotery) مشاور چشم پزشكی در بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون و یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: در این مطالعه كوچك نشان داده ایم كه كمربند دارای فواید زیادی است و یكی از مزیت های آن این است كه می توان از آن بجای عصای سفید یا سگ راهنما بهره برد برای اینكه می توان به راحتی آنرا در زیر لباس پوشید.
در این مطالعه، شش بیمار مبتلا به ورم رنگیزه ای شبكیه پیشرفته و ۲۰ نفر از افرادی كه از عینك ایمنی استفاده می كردند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد كه همه شركت كنندگان با استفاده از این كمربند به راحتی قادر به عبور از مسیرهای مختلف بودند. شركت كنندگان با پوشیدن كمربند لئو، ۴۴ درصد خطای كمتری نسبت به زمانی كه كمربند نداشتند، داشتند.



1398/09/27
14:56:33
5.0 / 5
4126
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲