تجهیز شاسی بلند الكتریكی چینی به شبكه 5G و تشخیص چهره

تجهیز شاسی بلند الكتریكی چینی به شبكه 5G و تشخیص چهره

راستابلاگ: یك خودروی شاسی بلند برقی موسوم به ˮHiPhi 1ˮ اخیرا توسعه یافته كه مجهز به فناوری 5G و سیستم تشخیص چهره برای باز شدن قفل درب ها است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، چگونه می توان در دریایی از استارتاپ های توسعه خودرو های برقی ایستادگی و مقاومت كرد؟ ظاهرا پاسخ این سوال در استفاده از هر فناوری كلیدی امكان دارد.
حالا یك استارتاپ چینی به نام "هیومن هورایزنز"(Human Horizons) یك خودروی الكتریكی موسوم به "HiPhi ۱" معرفی كرده است كه یك شاسی بلند(SUV) الكتریكی لوكس است.
بر اساس گزارش ها، این خودرو نخستین خودروی تولیدی با پیوند ۵G به خودرو های متصل و شهرهای متصل است.
در صورتیكه این خودرو حالا با شبكه LTE كار می كند، امكان دارد حتی پیش از تلفن های همراه به نسل بعدی اینترنت متصل شود.
این شاسی بلند الكتریكی لوكس دارای شش صندلی و كلی ترفندهای فناورانه است. برای باز كردن قفل درب های این خودرو علاوه بر استفاده از تلفن همراه یا یك سوئیچ مخصوص می توان از فناوری تشخیص چهره نیز بهره برد.
درب های عقب هم شامل لولاهای متفاوت می باشد كه همانطور كه در عكس مشاهده می شود به صورت متفاوت با خودرو های رایج باز می شود و حتی یك قسمت از سقف نیز باز می شود.
چراغ ها هم قابل برنامه ریزی هستند و می توان الگوهای مختلفی را برای نوردهی آنها تنظیم كرد.
اتاق این خودروی لوكس با ۹ نمایشگر پر شده است كه بیش از اندازه نیاز بنظر می رسد.
این خودرو همین طور باید با دو موتور ۲۶۸ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ طی ۳.۹ ثانیه و توانایی پیمایش ۴۰۰ مایل با یك دفعه شارژ عملكرد خوبی از خود نشان دهد. این سطح از توانایی، خودران سطح ۳ شمرده می شود كه به مدلول "خودران مشروط" است.
بنظر می رسد "هیومن هورایزنز" با در نظر گرفتن فعالیت بسیاری دیگر از استارتاپ های مشابه و رقبا، كار سخت و فاصله بسیاری با تولید این خودرو دارد.
این خودرو تا سال ۲۰۲۱ برای چینی ها آماده نخواهد شد و در مورد اینكه چه زمانی امكان دارد به سایر كشورها برسد صحبتی مطرح نشده است. قیمتگذاری آن نیز هنوز معین نمی باشد.
تیم توسعه فنی این شركت توسط "مارك استنتون" از كهنه سربازان شركت فورد و جگوار لندروور رهبری می شود، در صورتیكه "دینگ لی" و "كوین چن" بنیانگذاران این استارتاپ در بخش های منطقه ای فورد و جنرال موتورز نقش كلیدی داشته اند. بدین سبب تجربه و تخصص كافی وجود دارد، اما چالش، انتقال این تجربه و تخصص به یك خودروی واقعی است.




منبع:

1398/05/14
14:06:22
5.0 / 5
2199
تگهای خبر: اینترنت , سیستم , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲