حسینی مطرح كرد؛

نقش مراکز مثبت زندگی در بهبود وضعیت مددجویان بهزیستی

نقش مراکز مثبت زندگی در بهبود وضعیت مددجویان بهزیستی

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، رئیس مرکز مشارکت های مردمی بهزیستی اظهار داشت: بازدید و سرکشی به ۳.۵ میلیون منزل مددجویی در دو سال و نیم گذشته و غربالگری تنبلی چشم و پویش های خیرخواهانه از فعالیتهای مراکز مثبت زندگی است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سید محمد جواد حسینی، در برنامه جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هیئت دولت که با مبحث بررسی آیین نامه اجرایی تشکیل مراکز مثبت زندگی ضمن اشاره به ابتنائات قانونی این مراکز، اضافه کرد: ماده ۲۶ تنظیم مقررات دولت، مقررات دولت، متن آیین نامه سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، بند ۱۸ و ۲۷ قانون تحول در نظام اداری، بند ۸ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، ماده ۱۳ و ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند ۴ ماده ۲۶ قانون که سازمان بهزیستی را مکلف به تأسیس مراکز خدمات بهزیستی کرده است و همینطور با عنایت به این که مراکز مثبت زندگی در بستر هوشمند فعالیت دارند؛ برنامه های اصلاح نظام اداری که در توسعه دولت الکترونیک هوشمند دیده شده اند، از ابتنائات تأسیس این مراکز هستند. وی ضمن اشاره به لزوم های تأسیس مراکز مثبت زندگی، اظهار داشت: محدودیت های موجود در عرضه خدمات دولتی و جذب نیروی انسانی، ایجاد ساختار نظام مند برای فضای مردمی سازی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم، روان سازی خدمات اجتماعی، ایجاد شبکه ای برای اتصال میان مردم و دولت بخصوص در موضوعات فرهنگی و صدمه های اجتماعی درحال گسترش و نوپدیدی که احتیاج به ضریب نفوذ آن در سطح محلات بیشتر از پیش حس می شود، همچون این لزوم ها هستند. حسینی ضمن اشاره به این که ورود دولت چه به شکل مستقیم و چه به شکل حلقه میانی در موضوعات اجتماعی و ساختار سلامت اجتماعی احساس می شود، آمادگی سازمان بهزیستی برای در اختیار گذاشتن این ساختار (مثبت زندگی) در فضای عمومی دولت را اعلام نمود. وی برای مراکز مثبت زندگی نقش هایی در قسمت درون سازمانی شامل خدمات مددکاری، توانمند سازی برای افراد تحت پوشش، خدمات پیشگیری، جلب مشارکت و…، برشمرد و اظهار داشت: در قسمت برون سازمانی از این مراکز برای شناسایی خیرین محلی، مردمی سازی جلب مشارکت ها و…، استفاده می شود. حسینی همینطور به وجود ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از فعالیتهای این مراکز پایش ۹۸۰ هزار پرونده در یک و نیم سال گذشته و اصلاح و خروج ۴۵ هزار پرونده است که منجر به صرفه جویی ۲۵ میلیارد تومانی شده است. او همینطور بازدید و سرکشی به ۳.۵ میلیون منزل مددجویی در دو سال و نیم گذشته، غربالگری تنبلی چشم، پویش های خیرخواهانه، توانبخشی CBR در روستاها و…، را از دیگر فعالیتهای انجام شده در این مراکز عنوان نمود و اظهار داشت: کار جدید این مراکز اجرای نقش آموزشی و تسهیلگری اشتغال برای مددجویان است. همینطور مبحث اتصال این مراکز با مساجد و مجموعه های محلی، گروههای مردمی و همه حلقه های جهادی بعنوان یک دستورالعمل ابلاغ گردیده است.


منبع:

1402/09/20
14:32:23
5.0 / 5
268
تگهای خبر: خدمات , زندگی , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳