در دیدار رییس صدا و سیما و رییس سازمان سینمایی مطرح شد

از حکمرانی فرهنگی باید یک صدا بلند شود

از حکمرانی فرهنگی باید یک صدا بلند شود

به گزارش راستابلاگ، در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با رئیس سازمان سینمایی، پیمان جبلی اظهار داشت: از حکمرانی فرهنگی در کشور باید یک صدا بلند شود


به گزارش راستابلاگ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، پیمان جبلی بتازگی در دیدار با محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی کشور با اعلان اینکه "دو حوزه صداوسیما و سازمان سینمایی از همدیگر جدا نیستند و ما هم خانواده ایم" اضافه کرد: از نظر هدف و آرمان نیز افق های ما در این دوره مدیریتی رسانه ملی و دولت انقلابی سیزدهم، مشترک است. برگزاری جشنواره فیلم فجر گذشته، کاری جهادی بود.
جبلی افزود: در رویدادهای بزرگی چون جشنواره فیلم فجر که برگزاری آن به ویژه در سال قبل به خودی خود یک کار جهادی بود، با وزارت ارشاد همراهی داشتیم. ما اهمیت، حساسیت و سختی چنین کارهایی را کاملا درک می نماییم، برای اینکه در عرصه نمایش و سایر حیطه ها با فرصت ها و چالش های مشابهی روبه روییم؛ خصوصاً در وضعیت متفاوت سال قبل و پس از فتنه پاییز، حساسیت و اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را درک می کردیم.
وی با اعلان اینکه "همان طور که قبل از این گفته شد، تعاریف و فرصت ها در این دوره مدیریتی صداوسیما با سینما نزدیک است و لازم است این تعامل و همکاری ادامه یابد" تاکید کرد که از حکمرانی فرهنگی در کشور باید یک صدا بلند شود.
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی ضمن "قدردانی از همکاری و تعامل رییس سازمان صدا و سیما و همچنین، معاونین و مدیران رسانه ملی" اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همیاری و با حمایت و پشتیبانی فراز و نشیب های سال قبل را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته اند.
وی افزود: رسانه ملی رسالت و مسئولیت سخت و بزرگی در همه حوزه ها دارد و در مقیاس وسیع تری با طیف ها، اقشار، نهادها و دستگاه های مختلف سروکار دارد. با اینحال نباید خدمات رسانه ملی را در عرصه سینما نادیده گرفت.
خزاعی با اعلان اینکه "دو دهه است که جریاناتی درصدد مخدوش کردن مشروعیت و مقبولیت رسانه ملی هستند" اضافه کرد: کوشش های زیادی انجام شده تا رسانه ملی تحت تاثیر جوسازی ها و هجمه ها از ماموریت و اهداف اصلی خود فاصله بگیرد ولی موفق نشده اند. همیشه، شاهد حملات ناجوانمردانه به رسانه ملی بوده و هستیم.
لزوم مرزبانی فرهنگی و اخلاقی و حفظ سرمایه های اجتماعی
وی با اشاره به "تغییر و تحولات دیدگاهی و گفتمان مطلوب در صدا و سیما" عنوان کرد: دو سازمان، در خیلی از حوزه ها با چالش ها و مشکلات مشترکی مواجهند. ولی یادمان باشد مرزبانی فرهنگی و اخلاقی و نیز به ویژه امیدآفرینی و حفظ سرمایه های اجتماعی و فرهنگی کشور در وضعیت امروز از مهم ترین مولفه های ماموریتی ماست.
خزاعی با اعلان اینکه "در دنیای امروز با چرخش سریع و تغییرات سریع در جوامع روبه روییم" بر "لزوم هم افزایی دو سازمان در راستای ایجاد اتاق فکرهای مشترک برای بازبینی به حوزه تولیدات، بازشناسی و نوسازی محتوا در راستای پاسخ گویی به مطالبات جامعه و منافع ملی" اصرار کرد.
وی افزود: در این دوره اشتراکات گفتمانی کلان بین مدیریت دو مجموعه وجود دارد که انتظارها را بالا می برد پس باید از آن به مثابه یک فرصت مغتنم بهره برد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: جریان اپوزیسیون داخلی و خارجی تلاش می کند فضای یاس آلودی را برای سیاه نمایی و از میان رفتن منافع ملی و سرمایه های اجتماعی به وجود بیاورد. نیاز است برای تعالی و رشد حوزه فرهنگ طرح ها و ایده های جدید ارائه بدهیم و با هم افزایی تخصص ها و ظرفیت ها در راه منافع ملی گام برداریم.
خزاعی اشاره کرد: باید این چندگانگی سیاست های فرهنگی در حوزه تصویر از بین برود. چونکه موجب می شود با نسلی مواجه شویم که کم کم احساس تعارض فرهنگی و بلاتکلیفی کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت ها به "گسترش تعامل دو مجموعه به ویژه در زمینه: پشتیبانی از فیلمسازان بوسیله خرید حقوق فیلم ها به قیمت بالاتر و افزایش عادلانه و منطقی باتوجه به افزایش هزینه های تولید فیلم، مشارکت در تولیدات و ارائه بسته تسهیلات حمایتی در حوزه تبلیغات فیلم ها" اشاره نمود و اضافه کرد: سینما اینروزها حال خوبی دارد- که البته این راضی مان نمی کند- و نیاز داریم تا شاهد حضور گسترده مردم جهت استفاده از همه نوع فیلم های سینمایی در گونه ها و سلیقه های مختلف باشیم و به جهت اینکه فضای سینما رونق بیشتری پیدا کند و اقتصاد سینما متناظر به مولفه های فرهنگی متحول شود تلویزیون می تواند حمایت وکمک جدی تری داشته باشد.
خلاء ظرفیتهای تبلیغاتی توسط شبکه های ماهواره ای پر نشود

وی با اشاره به "فضای تبلیغات ماهواره ای" بیان کرد: بااینکه شاهد همراهی و حمایت خوب رسانه ملی از تولیدات سینمایی هستیم و تبلیغات رایگان پیش بینی شده به سینماها کمک کرد ولی در عین حال، نیاز است با بازبینی دراین زمینه تلویزیون و حتی، شهرداری ها، بیش از گذشته به یاری سینما بیایند تا خلاء ظرفیتهای تبلیغاتی توسط شبکه های ماهواره ای پر نشود.
به گفته ی ایشان، رسانه ملی در عرصه های مختلف همچون تبلیغات گسترده تر فیلم ها در سطح ملی و استانی، افزایش رایت خرید پخش آثار، توجه ویژه به آثار کوتاه و مستند، همکاری در حوزه تولیدات مشترک، حمایت برای ارتقای جایگاه مراکز سینمای جوان در استانها و همراهی و پشتیبانی از رویداد های ملی و بین المللی در عرصه سینما چه در داخل و خارج از کشور به سینما کمک نماید.
معاونان دو سازمان در این جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در امتداد تقویت همکاری ها پرداختند که همچون آنها می توان به تقویت و جدی تر شدن فعالیت کارگروه یا کمیته مشترک برای توسعه تعاملات، بهره مندی از ظرفیت شبکه های بین المللی برون مرزی، پیگیری تقویت زیرساخت ها، ساخت شهرک تولید محتوای دیجیتال، استودیوی انیمیشن و... در قالب یک همکاری مشترک، بروزرسانی و اصلاح قراردادهای پخش و فروش محتوا، لزوم هم افزایی و کمک معاونت برون مرزی رسانه ملی برای پوشش رویدادهای بین المللی حوزه سینمای ایران و اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری بر روی کاراکترهای معروف تلویزیونی کودک و نوجوان اشاره نمود.
این جلسه با حضور معاونین و مدیران دو سازمان همچون وحید جلیلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، مجتبی رضایی، غلامرضا نوری، علی بخشی زاده، سعید مقیسه، مهدی مجتهد و مصطفی محمدی از معاونین و مدیران سازمان صدا و سیما و نیز قادر آشنا، اصغر فارسی، یزدان عشیری، سید مهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، محمدرضا سوقندی و سید صادق موسوی از معاونین و مدیران سازمان سینمایی انجام شد.





منبع:

1402/03/27
16:52:04
5.0 / 5
287
تگهای خبر: بین المللی , تسهیلات , جشنواره , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱