پاسخنامه های کنکور ۱۴۰۱ تغییر نمود

پاسخنامه های کنکور ۱۴۰۱ تغییر نمود

راستابلاگ: سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از تغییراتی در پاسخنامه و دفترچه آزمون سراسری 1401 آگاهی داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسن مروتی در آیین هماهنگی برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی اظهار نمود: آزمون سال جاری با یک دفترچه و پاسخنامه برای دروس عمومی و دو دفترچه و پاسخنامه تخصصی در گروههای علوم انسانی و ریاضی انجام خواهد شد. همین طور رشته تجربی علاوه بر دو دفترچه دروس تخصصی یک دفترچه آزمون بهیاری را نیز بصورت جداگانه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه کنکور جریان زندگی آحاد مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، اشاره کرد: کنکور اقدامی ملی است و تمامی کارهایی که در این عرصه انجام می شوند نیز ملی هستند، پس لازم است محیط و شرایط مناسب را برای برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی در این عرصه برقرار نماییم.
این مقام مسئول با توضیح درباب روند طرح سوالات تا اختتام برگزاری آزمون ها، افزود: باتوجه به تغییراتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی وکرونا که جامعه با آن مواجه می باشد، هیچ چاره ای جز ایجاد تحول در کنکور نیست.
مروتی اشاره کرد: استفاده افراد معدودی از داوطلبین از ابزارهای پیشرفته جاسوسی از معضلات برگزاری کنکور در چند سال اخیر بوده است، پس لازم است مراقبین و رابطین در این عرصه آموزش های بیشتری ببینند.
وی ضمن اشاره به الزام عدم استفاده از کاغذ در آزمونهای این سازمان اشاره کرد: تمام تلاش ما بر این است که کنکور سال ۱۴۰۳ را بصورت هوشمند و با بهره گیری از کامپیوتر برگزار نماییم، در اینصورت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه های گوناگون و همین طور مقابله با هرگونه تقلب و حواشی این آزمون، داوطلب می تواند بلافاصله بعد از پاسخدهی از نتیجه آن نیز اطلاع اولیه را پیدا کند.
سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که هوشمندسازی آزمون سراسری گام بلندی است که نیازمند همت بلند است، افزود: اعتبارات مالی و زیر ساخت های سخت افزاری از مشکلات پیش رو است که در این عرصه با آن مواجهیم، اما خوشبختانه از حیث مسائل نرم افزاری تعداد زیادی از شرکت های دانش بنیان در پیشروی این هدف با ما همکاری خواهند کرد.
وی درباب تاثیر سوابق تحصیلی این آزمون اذعان کرد: در حال حاضر تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد مثبت است و در سال آینده تاثیر آن افزایش خواهد یافت.



1401/01/26
15:24:59
5.0 / 5
1178
تگهای خبر: آزمون سراسری , تخصصی , زندگی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴