اختصاص دو سوم بازار جهانی گرافن به بخش تحقیق و توسعه

اختصاص دو سوم بازار جهانی گرافن به بخش تحقیق و توسعه

سهام شرکت های گرافنی در اواخر سال 2020 بصورت خوبی بالا رفته است و این روند برای بیشتر شرکتها در سال 2021 ادامه دارد و برمبنای بررسی‎ های انجام شده دو سوم سهم بازار گرافن به تحقیق و توسعه متعلق می باشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بررسی های اخیر نشان میدهد که ارزش بازار شرکت های عمومی گرافن به تقریباً ۲ میلیارد دلار می رسند و این عدد نشان دهنده شکوفایی صنعت گرافن است و همین طور در ارزیابی شرکتها نیز این نتیجه به دست می آید که سهام شرکت های گرافنی در اواخر سال ۲۰۲۰ بصورت خوبی بالا رفته است و این روند برای بیشتر شرکتها در سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.
ارزش بازار کل شرکت های گرافن حالا برای ۱۳ شرکت پیشرو در زمینه گرافن به ۱٫۸ میلیارد دلار رسیده است ولی همه این مقادیر ارتباط مستقیمی با گرافن ندارند، بلکه تعدادی از شرکتها کارهای دیگری در حوزه استخراج و تامین گرافیت دارند؛ اما برای همه این شرکت ها، گرافن قسمت عمده ای از تجارت است و در بیشتر شرکتها گرافن نقش مهم و اصلی را در کسب وکار دارد.
در چند ماه گذشته تعداد شرکت های فعال در زمینه گرافن بالا رفته است و بررسی ها نشان میدهد رشد شرکت های گرافنی تنها به خوب بودن بازار مربوط نمی گردد و پذیرش گرافن و عملکرد آن نیز در رشد بازار تاثیر زیادی داشته است.
هم اکنون مشتریان زیادی مبادرت به سفارش گرافن کرده اند و این سفارشات درحال افزایش مستمر است و انتظار می رود که شرکتها درآمد بالاتری را گزارش دهند و در نهایت سود نیز داشته باشند.
همچون دلیلهای رشد بازار گرافن می توان به افزایش میزان تولید این ماده، پذیرش گرافن از طرف بخش های مختلف صنعت و افزایش تمرکز روی تحقیق و توسعه این ماده اشاره نمود.
با این وجود تاثیرپذیری از محیط اکسیدکننده و چالش های تولید انبوه، بعنوان عوامل ممانعت کننده از رشد بازار گرافن مطرح شده، ولی هم اکنون صنایع مختلفی وارد همکاری مشترک شده اند و سرمایه گذاری هایی روی تحقیق و توسعه این ماده انجام داده اند که این کار سبب خلق فرصت های جدید در آینده نزدیک خواهد شد.
به نقل از ستاد نانو، کامپوزیت، حسگرها، ذخیره سازی انرژی، جوهر، افزودنی های پلیمر و تحقیق و توسعه گرافن همچون کاربردهای مهم گرافن در بازار هستند. دو سوم از سهم بازار به تحقیق و توسعه متعلق می باشد.



1400/04/22
21:23:57
5.0 / 5
1127
تگهای خبر: شركت , صنایع , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴