نماینده ملایر در مجلس:

جهاددانشگاهی نیازمند تقویت و حمایت است

جهاددانشگاهی نیازمند تقویت و حمایت است

همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشبرد کارهای نکرده و شکوفایی ایده های نو، راه اندازی مرکز خون بندناف رویان، مرکز طب کار و هم دفتر مرکز ناباروری در شهرستان ملایر را از اقدامات پرارزش و کاربردی دانست که نیازمند حمایت و پیگیری است.


حجت الاسلام احد آزادیخواه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، جهاددانشگاهی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار نمود: جهاددانشگاهی بعنوان یکی از مراکز برخاسته از انقلاب اسلامی نیازمند تقویت و حمایت است، در حقیقت سازمان هایی مانند جهاددانشگاهی، کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سپاه پاسداران بعنوان رگه های انقلاب اسلامی، کشور ایران را از دیگر کشورها جدا می کند.
وی به نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشبرد کارهای نکرده در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و دانش بنیان اشاره و اشاره کرد: جهاددانشگاهی با مدیریت مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و رویکرد پژوهشی، می تواند در حوزه شکوفایی ایده های نو، فناورانه و کارهای نکرده ای که خلأ آن در کشور احساس می شود، گام های مؤثری بردارد.
آزادیخواه از راه اندازی مرکز خون بندناف رویان، مرکز طب کار و هم دفتر مرکز ناباروری در شهرستان ملایر توسط جهاددانشگاهی استان اعلام حمایت کرد و اظهار داشت: یکی از اشکالات عمده مردم هم اکنون تامین هزینه های ایاب و ذهاب درمان ناباروری است و تأسیس این مراکز در شهرستان بعنوان اقداماتی باارزش و کاربردی نیازمند حمایت و پیگیری است.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان همین طور نسبت به ورود جهاددانشگاهی به ظرفیت ها و پتانسیل های بومی شهرستان همچون مبل منبت که مایه پیشرفت و شکوفایی این صنعت خواهد شد، ابراز علاقه و حمایت کرد.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان هم در ادامه جهاددانشگاهی را یک نهاد عمومی و غیردولتی دانست و بیان کرد: تعرفه های درمانی مرکز ناباروری جهاددانشگاهی در عین ارائه خدمات نتیجه بخش، تعرفه های پایین و نزدیک به تعرفه های دولتی است.
علی کلانترنیا از افتتاح مرکز درمان ناباروری زنان جهاددانشگاهی در شهر همدان طی ماه های آتی خبر داد، به تجربه های موفق در زمینه های پژوهشی، درمانی و اشتغال جهاددانشگاهی در شهر همدان اشاره و اشاره کرد: باتوجه به ظرفیت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهرستان ملایر، ارائه خدمات درمانی و پژوهشی توسط جهاددانشگاهی در این شهرستان لازم است.
وی راه اندازی دفتر نمایندگی خون بندناف رویان در شهرستان ملایر را بواسطه ایجاد ارتباط مستقیم و تسریع خدمات رسانی به مردم ضروری دانست و مطرح کرد: جهاددانشگاهی همدان از سال ۸۴ و با تأسیس اولین مرکز طب کار در استان همدان، تجربه خوبی در زمینه طب کار و سلامت شغلی کسب کرده است.
کلانترنیا در ادامه از مرکز تخصصی سفال و سرامیک جهاددانشگاهی واحد همدان بعنوان الگویی موفق در زمینه ورود به حوزه صنایع دستی یاد کرد و اظهار داشت: این مرکز با اشتغال ۲۵ نفر بطور مستقیم هم اکنون در زمینه تولید لعاب بدون سرب، کاربرد سفال در مصالح ساختمانی و افزایش استواری سفال، پیشرفت های شایان توجهی داشته و تجربه ای موفق برای ورود جهاد دانشگاهی به ظرفیت های بومی شهرستان ملایر همچون مبل منبت است.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی همدان هم به ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان ملایر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره و اظهار نمود: این طرح با هدف اشتغالزایی سبب توانمندسازی و اشتغال متقاضیان، اتصال به بازار و ایجاد بستر فروش محصولات خواهد شد.
عبدالله میرازبیگی از ثبت نام ۵۴ هزار نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور آگاهی داد و اشاره کرد: سهمیه استان همدان در این طرح ۲۱۰۰ نفر بوده که ثبت نام سامانه ای این تعداد بطور کامل در سایت inhb.ir انجام گرفته و هم اکنون ثبت نام به صورت مازاد بر آمار تعیین شده در حال انجام می باشد.
وی با اعلان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی بعنوان مجری طرح در قالب سه فاز در حال انجام و پیگیری است، اشاره کرد: در فاز نخست طرح یعنی نیازسنجی، ۱۱ رشته شامل خیاطی، چرم دوزی، میناکاری، قالیبافی، تابلو فرشبافی، منبت کار چاقویی، کیک و شیرینی پزی، ویراستاری متون، مترجمی کتاب و مقاله و هم برنامه نویسی و انیماتور در حوزه مشاغل خانگی در استان همدان شناسایی شد.
وی تصریح کرد: بیشترین ثبت نام کنندگان طرح در استان به ترتیب در شهرهای همدان، ملایر و کبودراهنگ است و باتوجه به ظرفیت بالای شهرستان ملایر در حوزه مبل منبت این طرح می تواند زمینه شغلی مناسبی برای خیلی از افراد صدمه پذیر جامعه فراهم آورد.
میرزابیگی اتصال به بازار را بعنوان فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اهمیت ترین بخش این طرح دانست و اظهار نمود: در این فاز افراد متقاضی بعد از کسب مهارت در رشته انتخابی، توسط پیشرانان یعنی کارآفرینان موفق جذب بازارکار می شوند.
وی به پشتیبانی از افراد صدمه پذیر جامعه شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یا زنان سرپرست خانوار در این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف اشتغالزایی سبب توانمندسازی و اشتغال متقاضیان، اتصال به بازار و ایجاد بستر فروش محصولات خواهد شد.
میرزابیگی در آخر تاکید کرد: باتوجه به تجربه موفق جهاددانشگاهی همدان در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال ۹۶، مشاغل خانگی یکی از زمینه های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و راهکارهای توسعه اشتغال های خُرد و خانگی است که می تواند در توسعه زیرساخت های هر کشور و ملتی اثرگذار باشد.




منبع:

1399/11/26
15:39:38
0.0 / 5
1051
تگهای خبر: تخصصی , خدمات , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵