رباتی كه پیش خدمت ها را خانه نشین می كند

رباتی كه پیش خدمت ها را خانه نشین می كند

ربات سرویس غذای جدید شركت ˮسافت بنكˮ می تواند بزودی جای پیش خدمت ها و تحویل دهندگان غذا(از آشپزخانه تا میز مشتری) در رستوران ها را بگیرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، پایگاه خبری رویترز به تازگی اطلاع داده شرکت نامی فناوری ژاپنی "سافت بانک" در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در ژاپن است. این ربات که "سروی" (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که می تواند برای عرضه غذا به مشتریان بعنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به علت کووید-۱۹ و هم کمبود نیروی کار در ژاپن مورد استفاده قرار گیرد.
سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها بعنوان یک پیشخدمت عمل خواهد نمود. این ربات از دوربین های سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهد نمود. ربات مذکور رسما در ماه ژانویه در ژاپن ارائه شد اما تابحال توسط بعضی از رستوران ها همچون رستوران "دنی"(Denny's) بعنوان راهی برای عرضه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است.


هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکت ها می توانند این ربات را با هزینه ۹۵۰ دلار در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره کنند. این محصول توسط شرکت "بر رباتیکس"(Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همینطور یک ربات معروف به مینی سروی برای سرو نوشیدنی تولید کرده است. سروی بزرگ مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در حالیکه مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو ربات را می توان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.


مشهورترین ربات انسان نمای سافت بانک، پپر(Pepper) است که در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ بعنوان خوشامدگو و همدم بیماران مبتلا به کرونای خفیف در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از ربات هایی مانند "پپر" در خانه های سالمندان در انگلیس برای بهبود سلامت روان سالمندان و کاهش تنهایی آنها هم بهره برده اند. این ربات های خودران سخنگو می توانند به مهار اپیدمی تنهایی سالمندان کمک کنند.


ربات "پپر"(Pepper) یک ربات با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر(۴۷ اینچ) با خصوصیت های شبیه به انسان است که هم اکنون در بعضی از کشورها با استقبال خیلی از افراد روبرو شده و بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این ربات همینطور زدن ماسک را به افراد یادآوری میکند. دوربین تعبیه شده بر روی ربات "پپر" چهره افرادی را که به آن نزدیک می شوند اسکن می کند و اگر تشخیص دهد نیمه پایین صورت آنها پوشیده نیست، این عبارت را بیان می کند: شما همیشه باید به درستی ماسک بزنید. اگر ربات مذکور مشاهده کند که افراد ماسک خویش را زده اند این عبارت را بیان می کند: متشکرم که ماسک خویش را زده اید. چندی قبل حتی از این ربات های کارآمد بعنوان هوادار در استادیوم هم استفاده کردند. به تازگی مسابقات بیسبال ژاپن در شرایطی برگزار گردید که ربات های شرکت "سافت بانک" به جای هواداران تیم ها در جایگاه قرار گرفته بودند.




منبع:

1399/07/14
13:38:57
5.0 / 5
186
تگهای خبر: خدمات , شركت , فناوری , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴