وجود ماهیان كور غارزی در لرستان

وجود ماهیان كور غارزی در لرستان

به گزارش راستابلاگ معاون پژوهشی دانشگاه لرستان اظهار داشت: تمهیدات اقلیمی رعایت شود و نیاز است روی شناخت و درمان بیماری های آبزیان كار شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محمد فیضیان در هفتمین كنفرانس ملی ماهی شناسی ایران اظهار نمود: با عنایت به پرورش ماهیان سردآبی استان نیاز بود چنین كنفرانس هایی برگزار گردد.
وی افزود: تلاش این است بتوانیم در ارتباط با توسعه دانش شیلاتی و پرورش آبزیان در استان فعالیت داشته باشیم، با داشتن گروه شیلات و دانشكده دامپزشكی می توانیم در این راستا مؤثر باشیم.
فیضیان بیان كرد: با عنایت به شرایط آزمایشگاهی و تجهیزاتی دانشگاه‌ رستان می توان از این ظرفیت بهره مند شویم.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان عنوان كرد: با عنایت به اینكه لرستان دارای منابع آبی خوبی است جایگاه اول در پرورش ماهیان سردآبی دارد.
وی افزود: باوجود وجود رودخانه های سیمره و كشكان و منابع ژنتیكی خوبی كه در مورد ماهیان در این رودخانه ها وجود دارد ولی به خوبی روی آنها مطالعه نشده است و باید مطالعات ویژه در این راستا صورت گیرد.
این مسئول اظهار داشت: لرستان ۱۷ درصد كل تولید ماهیان سرد آبی كشور و ۱۲ درصد كل تولید ماهیان سردآبی ایران در میان استان های غیرساحلی كشور را دارد.
فیضیان بیان كرد: ماهیان كور غارزی بعنوان ماهیان منحصربه فرد در لرستان وجود دارد كه مبین پتانسیل بالای استان به لحاظ تنوع زیستی است.
وی یكی علل خسارت به مزارع پرورش ماهی را مكان یابی غیر اصولی و عدم رعایت حریم رودخانه عنوان نمود و اضافه كرد: نیاز است در این راستا تمهیدات اقلیمی رعایت شود و روی شناخت و درمان بیماری های آبزیان كار شود.
فیضیان اظهار نمود: باید از ظرفیت استارت آپها برای معرفی خصوصیت های استان استفاده گردد و از مطالعات تحقیقاتی در این كنفرانس برای حل مشكلات و چالش ها بهره ببریم.



1398/08/08
15:08:24
5.0 / 5
5019
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵