استقرار ۱۵۰ واحد فناور در مراكز نوآوری دانشگاه امیركبیر

استقرار ۱۵۰ واحد فناور در مراكز نوآوری دانشگاه امیركبیر

به گزارش راستابلاگ رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با تاكید بر اینكه ۹ دانشگاه دیگر این دانشگاه مجهز به مراكز نوآوری تخصصی می شوند، اظهار داشت: هم اكنون ۱۵۰ واحد فناور در مراكز نوآوری این دانشگاه مستقر شده اند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر احمد معتمدی امروز در مراسم افتتاح پنج مركز نوآوری تخصصی، فعالیت های دانشگاه‌ میركبیر را در جهت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم دانست و اضافه كرد: برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم ما سه برنامه را دنبال می نماییم كه یكی از آنها افزایش قراردادهای صنعتی است.
وی افزود: هر چند كه به علل مشكلات اقتصادی دریافتی های ما از قراردادهای صنعتی كاهش یافته است، ولی تلاش داریم تا آخر سال با وجود محقق شدن قراردادهای پروژه های ملی گام مهمی در افزایش تعداد قراردادهای صنعتی برداریم.
معتمدی، توسعه برنامه های مهارت افزایی و كارآفرینی را از دیگر برنامه های دانشگاه صنعتی امیر كبیر برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم نام برد و خاطرنشان كرد: امروز هم در این مراسم پنج مركز نوآوری و یك مركز شتاب دهی كسب و كارهای معدنی راه اندازی می شود كه با ظرفیت های بوجود آمده تعداد واحدهای فناور مستقر در این مراكز به ۱۵۰ واحد افزایش می یابد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه همه دانشكده های این دانشگاه دارای یك مركز نوآوری خواهند شد، اظهار نمود: علاوه بر این پنج مركز نوآور تخصصی كه در دانشكده های مهندسی برق، مهندسی مكانیك، مهندسی پزشكی، نساجی و كامپیوتر راه اندازی می شود، ۹ دانشكده دیگر هم تقاضای راه اندازی مراكز نوآوری را دارند.
به قول وی، دانشكده های مهندسی عمران، صنایع، نفت، مدیریت و هوا فضا هم دارای مراكز نوآوری تخصصی خواهند شد.
معتمدی با اشاره به راه اندازی برج دوم فناوری این دانشگاه در خیابان ولیعصر تا آخر امسال، تصریح كرد: با راه اندازی این مراكز ظرفیت پذیرش واحدهای فناور تا تابستان سال آینده به دو برابر افزایش می یابد.




منبع:

1398/07/28
16:43:15
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: دانشگاه‌ , صنایع , فناوری , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳