برگزاری نمایشگاه نجوم و كودك در اصفهان

برگزاری نمایشگاه نجوم و كودك در اصفهان

به گزارش راستابلاگ مدیر مركز آموزش نجوم ادیب اصفهان از برگزاری نمایشگاه نجوم و كودك در اصفهان به مناسبت روز جهانی كودك و هفته جهانی فضا توسط این مركز اطلاع داد.



رضا شهباز در مورد برگزاری نمایشگاه نجوم و كودك در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: هر ساله به بهانه رویداد تاریخی فضا، نمایشگاه نجوم و فضا برگزار می گردد. امسال هم همزمان با هفته جهانی فضا و نجوم و همینطور روز جهانی كودك، ویژه برنامه هایی در زمینه دانش و فناوری های فضایی ویژه تمام مقاطع سنی برگزار می گردد.



وی اضافه كرد: نمایشگاه نجوم و كودك با عنوان "منجمان كوچك شهر اصفهان" در زمینه آموزش نجوم آماتوری به كودكان برگزار می گردد.



مدیر مركز آموزش نجوم ادیب اصفهان با اشاره به اینكه هدف این نمایشگاه ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا كردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها است، خاطرنشان كرد: برنامه نمایشگاه نجوم و كودك شامل غرفه های آموزشی، آزمایشگاه نجوم و سخنرانی علمی است.



وی افزود: منجمان كوچك شهر در این نمایشگاه به ارائه سخنرانی، پرسش و پاسخ، انجام آزمایش های علمی در زمینه نجوم و فیزیك، دانش فضا و فناوری فضایی، سیارات منظومه شمسی و رصد آسمان می پردازند.



شهباز درمورد هفته جهانی فضا كه حد فاصل دو رویداد تاریخی است، اظهار نمود: در ۴ اكتبر۱۹۵۷، اسپوتنیك-۱ اولین ماهواره و ساخته دست انسان از پایگاه فضایی بایكونور به مدار زمین پرتاب شد و ۱۰ اكتبر همان سال مجمع جهانی با هدف وضع قوانینی جهت استفاده صلح آمیز كشورها از فضای ماوراء جو، تشكیل شد.



مدیر مركز آموزش نجوم ادیب اصفهان اضافه كرد: در سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه ای را تصویب كرد كه به باعث آن، چهارم تا دهم اكتبر هر ساله، بعنوان هفته جهانی فضا، انتخاب گردید.



شهباز تصریح كرد: این نمایشگاه در ساعت ۱۸، روز پنجشنبه -هجدهم مهر ماه -در اصفهان، برگزار می شود.





منبع:

1398/07/16
15:18:22
5.0 / 5
5573
تگهای خبر: زندگی , سازمان , فناوری , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱