در پژوهشی مشترك صورت پذیرفت

روشی جدید برای كاهش تلفات ترمودینامیكی و مكانیكی در توربین های بخار

روشی جدید برای كاهش تلفات ترمودینامیكی و مكانیكی در توربین های بخار

به گزارش راستابلاگ محقق دانشگاه حكیم سبزواری در پژوهشی مشترك با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، روشی جدید جهت كاهش تلفات ترمودینامیكی و مكانیكی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتراسماعیل لكزیان، عضو هیات علمی دانشگاه‌ كیم سبزواری با اشاره به اینكه توربین های بخار سهم عمده ای از تولید انرژی در جهان دارا هستند، اظهار داشت: پدیده چگالش در توربین های بخار همواره با كاهش بازده این توربین ها همراه می باشد.
عضو هیئت علمی گروه مكانیك با تاكید بر اینكه پدیده چگالش در توربین های بخار طیف گسترده ای از اندازه قطرات و در نتیجه تلفات ترمودینامیكی و مكانیكی را ایجاد می كند، اظهار داشت: همان گونه كه مشخص است، داشتن توزیع اندازه قطرات می تواند اطلاعات مهمی را برای طراحان توربین بخار فراهم آورد.
وی افزود: در این تحقیق، كه در مركز محاسباتی انرژی و با مشاركت اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد، روشی جدید برای گروه بندی قطرات در مدل چند شعاعی عرضه شده است كه پیشبینی متوسط شعاع قطره در روش جدید پیشنهادی، ۴۹٪
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، لكزیان در اینباره اظهار داشت: نتایج حاصل از این تحقیق مشترك در مجله معتبر مجله معتبر Applied Thermal Engineering از انتشارات ELSEVIER دارای IF=4.026 و جزو ۱۰ مجله برتر در زمینه مربوطه و رتبه Q1 چاپ شده است.



1398/07/15
23:53:32
5.0 / 5
4851
تگهای خبر: دانشگاه‌ , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴