رییس صندوق نوآوری و شكوفایی خبر داد

پیشی گرفتن صنعت غذایی در همكاری با دانش بنیان ها، اختصاص تسهیلات 1100 میلیاردی به فناوران

پیشی گرفتن صنعت غذایی در همكاری با دانش بنیان ها، اختصاص تسهیلات 1100 میلیاردی به فناوران

به گزارش راستابلاگ رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی از اعطای 1100 میلیارد تومان تسهیلات به شركت های دانش بنیان در 10 ماه اخیر خیر داد و اظهار داشت: در برگزاری رویدادهای فناورانه به واسطه اعتماد بخش های صنعتی قراردادهای زیادی با شركت های دانش بنیان منعقد شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا دكتر علی وحدت در حاشیه رونمایی از سه محصول دانش بنیان در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت های صندوق نوآوری و شكوفایی از شركت های دانش بنیان اضافه كرد: از ۱۰ ماه گذشته تابحال با وجود محدودیت های مالی موجود در كشور حجم نقدینگی كه توانستیم در اختیار شركتهای دانش بنیان قرار دهیم، از مرز ۱۱۰۰ میلیارد تومان گذشته است.
وی اعطای این حجم از نقدینگی را با همكاری بانك ها و صندوق های پژوهش و فناوری دانست و اظهار نمود: در این همكاری توانستیم در زمان مقتضی نقدینگی لازم را در اختیار شركتهای دانش بنیان قرار دهیم.
برگزاری رویدادی در صنعت فولاد
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شركت های دانش بنیان صنعت فولاد افزود: هم اكنون توانمندی های شركت های دانش بنیان حوزه فولاد به مدت سه روز در صندوق ارائه شد كه حاصل آن ۱۱۱ قرارداد و تفاهم نامه شركت ها با ۱۱ شركت بزرگ فولادی بوده است.
بگفته رئیس صندوق نوآوری، ارزش این میزان قرارداد و تفاهم نامه ها برابر با ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با تاكید بر اینكه امیدواریم این قرارداد و تفاهم نامه ها با بسته های تشویقی صندوق به قراردادهای قطعی منجر شود، اظهار داشت: هم اكنون ۱۱ شركت بزرگ فعال در حوزه فولاد به واسطه این رویداد به شركت های فناور اعتماد و با آنها قراردادی منعقد كرده اند.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی اشاره كرد: تسهیلات لیزینگ و استثناهای صندوق نوآوری و شكوفایی برای شركت های بزرگ نوعی جذابیت برای خرید ایجاد می كند؛ برای اینكه این تسهیلات با نرخ ۹ درصد است كه در اختیار خریداران محصولات دانش بنیان قرار می گیرد و این موجب رونق بازار در آن حوزه مورد نظر خواهد شد.
پیشی گرفتن صنعت مواد غذایی در حوزه دانش بنیان
وی با اشاره به رویدادهایی كه تابحال در صندوق نوآوری و شكوفایی برگزار شده است، اظهار داشت: در رویدادهای حوزه صنایع غذایی، تجهیزات پزشكی، پهپادها، فضایی و فولاد كه در محل صندوق نوآوری و شكوفایی برگزار شده، حوزه صنایع غذایی از طرف صنایع بزرگ بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

وحدت افزود: در رویداد ارائه توانمندی های شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه صنایع غذایی بیشتر از ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه بین شركت های دانش بنیان و شركت های صنعتی بزرگ منعقد شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی اشاره كرد: هم اكنون ۱۱۰ شركت دانش بنیان فعال در حوزه فولاد محصولاتی بر پایه دانش تولید می كنند.




منبع:

1398/07/09
14:21:20
5.0 / 5
4615
تگهای خبر: تسهیلات , رونمایی , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳