انتقاد معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از نابرابری در شیوه جذب دانشجو:

از سازمان سنجش و دانشگاه آزاد گله مندیم

از سازمان سنجش و دانشگاه آزاد گله مندیم

به گزارش راستابلاگ، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با انتقاد از رویكرد دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجو خارج از ضوابط و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تصریح كرد: انتظار داریم قانون شورای سنجش و پذیرش به صورت یكسان از راه زیر نظام های آموزشی رعایت شود و وزارت علوم هم رویكرد و رویه های یكسان با زیرنظام ها داشته باشد.


دكتر محمدصادق بیجندی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح شیوه پذیرش بدون آزمون دانشجو امسال پرداخت و اظهار نمود: بر مبنای مصوبه كلی مجلس شورای اسلامی قرار بر این شده است كنكور در یك فرایند زمان بندی شده، منظم، هدفمند و با برنامه از حالت فعلی خارج و به مرور زمان پذیرش دانشجو بر مبنای فرآیند های جدید مانند پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی و معدل صورت گیرد. بر این اساس امسال برای نخستین بار سازمان سنجش مبادرت به پذیرش دانشجو از این شیوه نمود.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تصریح كرد: بر مبنای اعلام سازمان سنجش هم اكنون ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان بدون كنكور و بر مبنای سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ ا و موسسات آموزش عالی مختلف پذیرش می شوند و همه زیر نظام های آموزشی شامل مراكز دولتی، غیر دولتی، آزاد، پیام نور، غیر حضوری، علمی و كاربردی و فنی حرفه ای در مقاطع كاردانی، كارشناسی ناپیوسته و پیوسته از راه سوابق تحصیلی باید پذیرش دانشجو داشته باشند. در این بین تمامی زیر نظام ها بجز دانشگاه آزاد از سیستم جامع سنجش و پذیرش سازمان سنجش آموزش كشور تبعیت می كنند اما همكاران دانشگاه آزاد متاسفانه راه و روش خویش را می روند و این مورد بطور قطع به ساختار، اهداف، برنامه ها و فرآیندهای آموزش عالی در كوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت صدمه های جدی خواهد زد.
وی همینطور اضافه كرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در جامعه و افكار عمومی جایگاه ویژه و خاصی داشته و دارند، مراقبت نماییم با عملكرد و برخی تصمیم گیری ها به این سرمایه بی نظیر خدشه وارد نكنیم.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همینطور از نوع برنامه ریزی و عملكرد سازمان سنجش در فرآیند ثبت نام و اعلام نتایج دوره های بدون آزمون گلایه نمود و بخشی از مباحث موجود و سردرگمی داوطلبان و خانواده ها را ناشی از عدم توجه سازمان سنجش به پیشنهادات عملیاتی و اجرایی زیر نظام های مختلف ازجمله اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی دانست.
وی در انتها ابراز امیدواری كرد با تدبیر و مدیریت شایسته وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش كشور و همراهی و همكاری دانشگاه آزاد شاهد رفع نگرانی های درست و منطقی مجموعه فعالان زیر نظام های آموزش عالی در كشور در فرآیند پذیرش دانشجو در كشور باشیم.



1398/07/06
18:13:28
5.0 / 5
4498
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱