ناسا بودجه زیستگاه های فضایی خودگردان در ماه و مریخ را تأمین می كند

ناسا بودجه زیستگاه های فضایی خودگردان در ماه و مریخ را تأمین می كند

به گزارش راستابلاگ ناسا به تازگی بر روی پروژه جدیدی سرمایه گزاری نموده است و هدف آن ایجاد ˮزیستگاه های فضاییˮ(Space Habitats) است كه می توانند حتی در نبود فضانوردان هم به صورت مستقل و خودكار فعال باشند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ناسا می خواهد زیستگاه هایی در ماه و مریخ ایجاد كند كه بتواند از فضانوردان پشتیبانی كند و حتی در هنگام بازگشت فضانوردان به زمین هم فعال باشند. نام این پروژه "هوم"(HOME) است كه مخفف كلمه "زیستگاه های بهینه شده برای مأموریت های اكتشافی" (Habitats Optimized for Missions of Exploration) است.
موسسه تحقیقات فناوری فضایی چند دانشگاه‌ ین زیستگاه ها را خواهند ساخت. زیستگاه های مذكور قادر به پردازش و تفسیر داده ها و تصمیم گیری بدون احتیاج به فضانوردان خواهند بود.
این پروژه توسط "ماریو برگز"(Mario Bergés) استادیار مهندسی عمران و محیط زیست " دانشگاه كارنگی ملون" رهبری می شود. اعضای دیگر این پروژه شامل "بوركو اكینچی"(Burcu Akinci)، استاد مهندسی عمران و محیط زیست و متخصص مدل سازی اطلاعات و "استفان اسمیت"(Stephen Smith) و "آرتور دوبراسكی"(Artur Dubrawski ) از موسسه رباتیك دانشگاه كارنگی ملون هستند كه اسمیت و دوبراسكی تحقیقات بخش یادگیری ماشین و سیستم های رباتیك را رهبری می كنند. ناسا برای تحقق این پروژه پنج ساله تابحال حدود ۱۵ میلیون دلار هزینه كرده است.
پژوهشگران همینطور قصد دارند از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از تجهیزات فضایی هم استفاده نمایند تا بتوانند میزان مصرف برق در زیستگاه را درك كنند. سپس آنها می توانند از این اطلاعات برای نظارت بر وضعیت سیستم های برقی در زیستگاه استفاده كنند.
برای كاهش میزان داده ها، دانشمندان باید در صورت وجود خرابی تجهیزات، آنها را تشخیص دهند تا اندازه گیری های الكتریكی را كه با سیستم های رباتیك به اشتراك گذاشته می شود، جمع آوری كنند. سپس سیستم آنرا پردازش كرده و این امكان فراهم می شود كه زیستگاه كاملاً خودمختار یا خود گردان شود.
برگز در بیانیه مطبوعاتی در مورد این پروژه جدید اظهار داشت: محیط فضا متفاوت می باشد و رخ دادن هرگونه خطایی در آنجا می تواند فاجعه بار باشد، ازاین رو ما به سیستم های مستقل نیاز داریم كه خیلی خوب و كارآمد باشند ازاین رو می خواهیم از فناوری هوش مصنوعی استفاده نماییم.



1398/07/05
13:59:50
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سیستم , فناوری , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳