مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان:

مسیرهای گردشگری مذهبی هرمزگان شناسایی شد، عمارت كلاه فرنگی بندرعباس در اولویت مرمت قرار دارد

مسیرهای گردشگری مذهبی هرمزگان شناسایی شد، عمارت كلاه فرنگی بندرعباس در اولویت مرمت قرار دارد

به گزارش راستابلاگ مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینكه مسیرهای گردشگری مذهبی در هرمزگان بررسی و بر مبنای آن برنامه ای در این راستا تدوین شد، اظهار نمود: بزودی این برنامه با هماهنگی مسئولین عرضه و امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل مغفول مانده در هرمزگان هم بهره لازم را ببریم.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، رضا برومند شب گذشته(سوم مهرماه) در نشستی خبری، اظهار نمود: بعد از حضورم در میراث فرهنگی این اولین جلسه جمعی با اصحاب رسانه است چون كه در تلاش بودم بعد از حل بعضی از مشكلات، عملكردهای سازمان گزارش شود.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان كرد: در دوران مدیریتم تلاش كرده ام كه شرایط را بگونه ای مدیریت كنم تا اهداف اصلی سازمان محقق شود و به حاشیه ها توجهی نكردم.

وی در مورد برنامه روز جهانگردی و هفته گردشگری در استان هرمزگان اظهار نمود: برنامه های هفته گردشگری با حضور در نماز جمعه و راه اندازی میز خدمت و پاسخگویی به نمازگزاران شروع خواهد شد.

برومند افزود: روز شنبه غبار روبی گلزار شهدا و نواختن زنگ گردشگری در دستور كار قرار دارد و تور یك روزه بندرعباس گردی برای دانش آموزان در هفته گردشگری دیده شده است.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینكه ساختمان كلاه فرنگی در حوزه علمیه در اولویت مرمت و بهسازی قرار دارد، افزود: امسال بحث مرمت سه اثر تاریخی مهم را تجربه می نماییم. خانه كاظم در بستك، تلگراف خانه جاسك و ساختمان كلاه فرنگی كه پیشبینی شده است تا سال ۹۸ مرمت اساسی آنها آخر یابد.

وی افزود: برگزاری دو سمینار آموزشی در روز یكشنبه آینده از دیگر برنامه های هفته گردشگری می باشد. یكی از سمینارها با نام “چگونه ارزان و ارزشمند” با حضور اساتید برگزیده ملی در سالن اداره كل منابع طبیعی برگزار می شود.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان بیان كرد: یكی دیگر از سمینارها در مورد مدیریت تورهای ورودی و خروجی ویژه راهنمایان گردشگری و خدمات مسافری خواهد بود كه در سالن جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

برومند تصریح كرد: دوشنبه آینده افتتاح رشته گردشگری در هنرستان كاردانش جزیره هرمز یكی از برنامه های هفته گردشگری می باشد كه طبق قرارداد با آموزش وپرورش رشته گردشگری به كاردانش هنرستان جزیره هرمز افزوده و مراسم نمادین این اقدام در جزیره هرمز برگزار می شود.

برومند تصریح كرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری روز چهارشنبه مراسمی با حضور استاندار هرمزگان برگزار می شود كه مقرر است از برگزیدگان جشنواره “هرمز من” تجلیل شود و سه اثر فیلم و ۱۰۹ عكس برگزیده هم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینكه از اپلیكیشن گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: رونمایی از پرتال جامع گردشگری یكی از اقدامات اساسی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته گردشگری می باشد.

برومند تصریح كرد: هفته گردشگری در استان هرمزگان با تور گردشگری ویژه سازمان میراث فرهنگی با همكاری آژانس های گردشگری به اتمام خواهد رسید.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان كرد: در دو جزیره هرمز و لارك به كمك بنیاد بركت و بنیاد علوی اقدامات خوبی در حال انجام می باشد.

برومند افزود: مركز نمایشگاه برنده های محلی و صنایع دستی و كارگاه تولیدی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان با همكاری بنیاد بركت در جزیره هرمز ایجاد خواهد شد.

وی اذعان كرد: بنیاد علوی در جزیره لارك در راه اندازی ۳۰ مركز بوم گردی با سازمان میراث فرهنگی همكاری می كند.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان كرد: بنده هنگامی كه مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان شدم، این سازمان در رتبه آخر كشور قرار داشت.

برومند ابراز كرد: در مدت تصدی ام در سازمان میراث فرهنگی اقداماتی انجام شده است كه به نسبت كل تاریخ میراث فرهنگی بی سابقه و نمونه است.

وی اظهار نمود: از آغاز تشكیل این سازمان در استان هرمزگان تا شهریور ۹۷ تنها یك اثر طبیعی ثبت شده وجود داشت اما در این مدت یك ساله شش اثر طبیعی ثبت شده است كه یكی آنها معدن نمك است.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار نمود: تا شهریور ۹۷ ثبت اثر منقول نداشتیم اما در این مدت یك ساله موفق به ثبت هفت اثر شدیم.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان بیان كرد: تا شهریور ۹۷، ۵۰ اثر تاریخی استان مرمت شده بود كه در طول یك سال قبل این رقم به ۱۵۰ اثر رسیده است.

برومند با اشاره به اینكه تا شهریور ۹۷، از ۳۲ مركز بوم گردی رونمایی شده بود كه در یك سال قبل ۱۶ مورد داشتیم، افزود: تا شهریور ۹۷، ۱۹ اثر در هرمزگان مهر اصالت داشته است كه در یك سال مدیریت بنده ۲۰ اثر به آن اضافه شده است.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان افزود: جمع آوری سوله معدن خاك سرخ كه در حریم معدن هرمز قرار داشت یكی از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی بود كه مدت ها حل نشده باقی مانده بود.

وی با اشاره به اینكه بیشترین جذب اعتبار در بناهای تاریخی را در امسال داشتیم، اظهار نمود: تلگراف خانه جاسك كه در اختیار پدافند هوایی كشور قرار داشت و توافق شده است كه امكان بازدید برای عموم هم فراهم گردد.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با بیان این نكته كه دو پایگاه ملی بافت تاریخی را در بندركنگ و لافت ثبت كردیم، ابراز كرد: شهر بندرلنگه بعنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است و می توان اظهار داشت كه این نخستین ثبت ملی استان هرمزگان است.

وی با ذكر این نكته كه هم زمان برای ثبت ملی روستای بهمنی میناب اقدام كردیم، اظهار داشت: دوستان ما در میناب كم كاری كردند و متأسفانه امكان ثبت ملی وجود نداشت.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اذعان كرد: با سیستان بلوچستان جهت برنامه ریزی برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان توافق كردیم كه تا آذرماه دریكی از شهرهای شرقی هرمزگان برگزار می شود.

برومند با ذكر این نكته كه جشنواره ملی غذاهای دریایی و نمایشگاه گردشگری در اسفندماه به میزبانی هرمزگان برگزار می شود، عنوان كرد: مطالعات راه اندازی پهنه های گردشگری به پایان رسیده است یعنی اطلاعات زیر بنایی موردنیاز توسط تیمی از دانشگاه‌ رمزگان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینكه رونق گردشگری ارگانیك در دستور كار قرار دارد، بیان كرد: مجموعه پارك آبی فعالیت های خویش را بار دیگر آغاز كرده است و امیدواریم تا هشت ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار داشت: در مدت مدیریتم رتبه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محاسبه شاخصهای تخصصی از ۳۱ به ۲۵ رسیده است و در تلاش هستیم كه در شاخص ها از میانگین كشور پایین تر نیاییم.

برومند اظهار داشت: باوجوداینكه در تعطیلات نوروز سال جاری اغلب استان ها با كاهش ورود توریست روبرو بودند در استان هرمزگان شاهد افزایش توریست بودیم.

وی در مورد طرح گردشگری مذهبی در هرمزگان، خاطرنشان كرد: در سال ۹۷ مسیرهای گردشگری مذهبی در استان هرمزگان بررسی گردید و بر مبنای آن برنامه ای در این راستا تدوین شد.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان افزود: برای اماكن گردشگری مذهبی مانند سید سلطان محمد هم اعتباراتی در نظر گرفته شده است و امیدوارم در جلسه ای با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان این برنامه عرضه و با حمایت وی بتوانیم شاهد ارتقا گردشگری مذهبی در استان هرمزگان باشیم.

برومند در مورد پیشنهاد مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در خصوص تبدیل حمام گله داری به موزه موسیقی استان هرمزگان، تصریح كرد: حمام گله داری بهره برداری موزه دارد و در صورت تعامل با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عرضه طرح مناسب ایجاد این موزه امكان پذیر است.

وی در مورد برخی حواشی پیش آمده در شهرستان های میناب و رودان، اضافه كرد: خوشبختانه حالا مشكلی وجود ندارد و سوتفاهمات برطرف شده است.

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینكه با حضور در شهرستان میناب و جلسه با امام جمعه و فرماندار شهرستان میناب حالا فضای مناسبی برای تعامل و همكاری درزمینهٔ ارتقا حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان فراهم است.

برومند در انتها در مورد استعفای مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودان، بیان كرد: مدیر آن شهرستان نیروی آموزش وپرورش بوده و طی ماه های گذشته به علت برخی ناهماهنگی ها در دریافت حقوق با مشكل روبرو شده بود كه در حال رایزنی برای مرتفع ساختن آن هستیم و در این خصوص هم مشكلی وجود ندارد.







منبع:

1398/07/04
13:38:22
5.0 / 5
4476
تگهای خبر: جشنواره , خدمات , دانشگاه‌ , رونمایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳