در دانشگاه زنجان انجام شد

راه اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

راه اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو

راستابلاگ: ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو با هدف آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار، در دانشگاه زنجان افتتاح شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر بهرام ملكی، معاونت اداری و مالی دانشگاه‌ نجان هدف از راه اندازی این ایستگاه را مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان، تكثیر گونه های در حال انقراض، تیمار آهوان لطمه دیده یا زخمی ناشی از شكار و همین طور پژوهش بروی گونه های بومی عنوان نمود و اظهار داشت: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز جهت توسعه پایدار كه یكی از مؤلفه های آن زیست بوم طبیعی همراه با حفظ گونه های جانوری و گیاهی و نیز فرهنگ سازی تعامل با طبیعت است، از دیگر اهداف راه اندازی ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.
بگفته وی، این ایستگاه با همكاری اداره محیط زیست استان زنجان و ستاندن پروانه از سازمان محیط زیست كشور و ملاحظات تعیین شده از طرف این ارگان و تحت نظر كارشناسان اداره محیط زیست، گروه محیط زیست دانشگاه، گروه علوم دامی و دامپزشكی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه راه اندازی و اداره می شود.
طبق اعلام وزارت علوم، ملكی اضافه كرد: مساحت عرصه این ایستگاه ۱۷ هزار مترمربع شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز و جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید كارشناس محیط زیست است و در ضلع جنوبی ساختمان مركزی، جنب ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان قرار دارد.




منبع:

1398/06/31
20:49:32
5.0 / 5
4816
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سازمان , فرهنگ , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴