معرفی نامزدهای یك بخش جایزه ملی كتاب آمریكا

معرفی نامزدهای یك بخش جایزه ملی كتاب آمریكا

به گزارش راستابلاگ لیست ۱۰ نامزد اولیه بخش غیرداستانی جایزه ملی كتاب آمریكا اعلام گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از لس آنجلس تایمز، ۱۰ نامزد اولیه جایزه ملی كتاب آمریكا در بخش آثار غیرداستانی از بین ۶۰۰ شركت كننده این رقابت ادبی عرضه شدند.
«كرولاین فورش» شاعر نامدار آمریكایی و برنده جایزه های مختلف ادبی با كتاب «چیزی كه شنیده ای حقیقت دارد: خاطراتی از مشاهده مقاومت» كه روایتی از آمریكای مركزی است در كنار «سارا ام. بروم» نویسنده كتاب اولی با كتاب خاطرات « خانه زرد» در این لیست قرار گرفته اند.
«حنیف عبدالرقیب» با «در باران ادامه بده»، «ایلیانا ریگان» با كتاب خاطرات «این مكان را بسوزان»، «تریسی مك میلان كاتم» با «ضخامت: و دیگر مقالات»، «گِرِگ گرندین» با « آخر افسانه»، «پاتریك رادن كیف» با « چیزی نگو: داستان واقعی از قتل در ایرلند شمالی»، «كیانگا-یاماتا تیلور» با «رقابت برای منفعت»، « دیوید تروئر» با «نبض یك زانوی صدمه دیده: سرخپوستان از سال ۱۸۹۰ تابحال » و «آلبرت وودفاكس» و «لزلی جورج» با « منزوی» به این لیست راه یافته اند.
لیست نامزدهای اولیه جایزه كتاب ملی آمریكا پیشتر در بخش های شعر، كتاب كودك و كتاب های ترجمه شده اعلام شده بود.
سال قبل در بخش شعر این رویداد ادبی جایزه به «بی شرمی» نوشته «جاستین فیلیپ رید» اعطا شد و «این مأمور سری» نوشته «یوكو تاوادا» با ترجمه «مارگارت میتسوتانی» از ژاپن جایزه كتاب ترجمه شده را به خود اختصاص داد. در بخش ادبیات داستانی كه مهمترین بخش جایزه ملی كتاب آمریكا به حساب می آید سال قبل «دوست» نوشته «سیگرید نونز» بعنوان برنده انتخاب گردید. «سیاه پوست جدید: زندگینامه آلن لاك» نوشته «جفری استوارت» هم عنوان برنده بخش آثار غیرداستانی سال ۲۰۱۸ جایزه این رقابت ادبی را به خود اختصاص داد.



1398/06/29
13:28:09
5.0 / 5
4259
تگهای خبر: زندگی , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳