پدر دانشجوی فوت شده دانشكده كشاورزی شیراز:

مسؤولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند

مسؤولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند

راستابلاگ: پدر دانشجویی كه در مقابل دانشكده كشاورزی شیراز بر اثر حادثه تصادف فوت كرد، خواهان پاسخگویی مسئولان اورژانس فارس و بیمارستان شهید مطهری مرودشت درباب مرگ دختر 25 ساله اش شد.


علی توكل در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: اگر آمبولانس اورژانس بموقع بر سر بالین دخترم در موقعیت تصادف حاضر شده بود و بجای انتقال به بیمارستان شهید مطهری مرودشت، او را به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل كرده بود، امكان نجات جان دخترم وجود داشت.
علی توكل با توصیف روند وقوع حادثه تصادف دخترش در مقابل دانشكده كشاورزی شیراز با یك خودروی وانت پیكان، اظهار داشت: برمبنای گفته های مسئولان دانشگاه‌ راننده وانت و همكلاسی دخترم، زمان حضور اورژانس بر بالین دخترم بیشتر از ۲۰ دقیقه طول كشیده است.
وی اظهار داشت: امدادگران اورژانس تنها دست دخترم را آتل بندی كرده و در فرمشان هوشیاری كامل مصدوم و شرایط پایدار علایم حیاتی را درج كرده بودند، حال آنكه دختر من گرفتار خونریزی داخلی شده بود.
علی توكل افزود: با وجود اصرار و تاكید مسئولان دانشگاه و حتی راننده خودروی وانت پیكان، تكنسین های اورژانس دختر مرا به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل می كنند، حال آنكه مصدومی با وضعیت دختر من باید راهی بیمارستان شهید رجایی شیراز می شد.
وی با تاكید بر اینكه انتقال دخترش به شیراز خیلی سریعتر امكان پذیر بود تا منتقل كردن او به بیمارستان مرودشت، اظهار داشت: دخترم در بیمارستان مرودشت ۴۵ دقیقه زنده بوده؛ اما هیچ پزشك متخصصی بر بالین او نرفته كه با معاینه دقیق متوجه خونریزی داخلی شود.
علی توكل با اشاره به اینكه هر پزشكی با یك معاینه ساده درباب احتمال خونریزی داخلی گرفتار تردید می شد، اظهار داشت: در بیمارستان مرودشت همه صبر كردند كه دخترم بر اثر خونریزی فوت كند و وقتی متوجه مشكل شدند كه شكم او ورم كرده و كار از كار گذشته بود.
وی با تاكید بر این كه از اورژانس فارس و بیمارستان مرودشت شاكی است، اظهار داشت: برای پیگیری پرونده وكیل گرفته ام و امیدوارم كه مسئولان خصوصا در دستگاه قضایی كمك كنند تا جلوی وقوع حوادث ناگوار مشابه گرفته شود.
علی توكل كه از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس است، با اشاره به اینكه دختر از دست رفته اش زنده نخواهد شد، هدف از پیگیری هایش را جلوگیری از تكرار چنین حوادثی اعلام و اشاره كرد: پس از فوت دخترم، او را به پزشكی قانونی شیراز منتقل كردند و پزشكی قانونی مرودشت از پذیرش جسد خودداری كرد.
وی با اشاره به اینكه هنوز نتیجه معاینات پزشكی قانونی به او اعلام نشده است، اظهار داشت: من از مسئولان دانشكده كشاورزی دانشگاه شیراز قدردانی می كنم، اما بنظر می رسد باید درباب ارائه خدمات اورژانسی در محدوده این دانشكده كه خارج از شهر قرار دارد، تدبیری اندیشیده شود.
علی توكل با اشاره به فوت یك دانشجوی كارشناسی ارشد دیگر در دانشكده كشاورزی شیراز به فاصله ۴۸ ساعت پس از فوت دخترش، اظهار داشت: باید برای تكرار نشدن چنین فجایعی، كاری كرد؛ هنوز قریب به ۶۰۰ دانشجو در دانشكده كشاورزی مشغول تحصیل هستند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، قبل از این دكتر محسن عدالت، رئیس دانشكده كشاورزی نیز ضمن تشریح حادثه ای كه منجر به فوت این دختر دانشجوی دوره كارشناسی ارشد شده، تاكید كرده بود كه اگر اورژانس بموقع زمینه انتقال فرد فوت شده را فراهم می كرد، احتمال تشخیص خونریزی داخلی و حتی پیش گیری از وقوع آن وجود داشت.
علی توكل، پدر دانشجوی فوت شده نیز اصرار كرد كه تاخیر بیشتر از ۲۰ دقیقه ای آمبولانس و اصرار به انتقال مصدوم به بیمارستان مرودشت، نبود پزشك متخصص در آن بیمارستان و انجام نشدن معاینات دقیق توسط كادر درمانی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، از عوامل موثر بر فوت دخترش بوده است.
وی با اشاره به اینكه آخرین بار صدای دخترش را در زمان تماس یكی از مسئولان دانشكده و اطلاع رسانی پیرامون حادثه تصادف شنیده است، اظهار داشت: چرا برای نیروی انسانی تحصیلكرده كه خانواده و جامعه هزینه زیادی را برای بارور شدنش متحمل شده اند، ارزش قائل نیستیم؟ كاش بدانیم كه جان یك انسان آن هم یك نیروی متخصص چقدر باارزش است.
علی توكل خواهان تسریع در رسیدگی به این پرونده از طرف دستگاه قضایی و پاسخگویی مسئولان ذیربط درباب مرگ دخترش شد و ابراز امیدواری كرد كه پیگیری هایش منجر به چاره اندیشی برای ارتقای ایمنی تمام واحدهای دانشگاهی خصوصا دانشكده كشاورزی شیراز شود.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ندا علی توكل، دانشجوی دوره فوق لیسانس دانشكده كشاورزی دانشگاه شیراز در نخستین روز محرم بر اثر تصادف با یك خودروی وانت پیكان در مقابل درب دانشكده مصدوم گردید و ساعتی پس از انتقال به بیمارستان شهید مطهری مرودشت، به سبب خونریزی شدید داخلی فوت كرد.
دو روز پس از این حادثه، سجاد افراش، یكی دیگر از دانشجویان دوره فوق لیسانس دانشكده كشاورزی، در محل برگزاری یك نمایشگاه بر اثر برق گرفتگی جان خودرا از دست داد.





منبع:

1398/06/25
19:49:47
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه‌ , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳