معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

بخشی از فناوری های نانو، بیوتكنولوژی و فضا از مولفه های اقتدار نظام است

بخشی از فناوری های نانو، بیوتكنولوژی و فضا از مولفه های اقتدار نظام است

به گزارش راستابلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در اقتدار ایران اسلامی خاطرنشان كرد: بخشی از فناوری های به دست آمده در حوزه های نانو، بیوتكنولوژی و فضا از مولفه های اقتدار نظام است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به روند رو به رشد ایجاد شركت های دانش بنیان در كشور اظهار نمود: پایه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر نیروی انسانی و جوانان تحصیل كرده است.

وی با اشاره به تعدد فارغ التحصیلان دانشگاهی در كشور اضافه كرد: با عنایت به معضل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد مراكز رشد و شركت های دانش بنیان می تواند به ایجاد اشتغال برای این طیف كمك نماید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه بیشتر از ۴۵۰۰ شركت دانش بنیان در كشور راه اندازی شده افزود: جوانان تحصیل كرده و كارآفرین با ورود به این شركت ها می توانند علاوه بر اشتغال خود زمینه اشتغال به كار افراد دیگری را هم فراهم نمایند.

وی افزود: منابع درآمدی اقتصاد دانش بنیان به جای منابع زیرزمینی و خام فروشی بر بهره گیری از منابع انسانی تاكید دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه كشور را با فروش نفت خام نمی توان اداره كرد، اظهار نمود: سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی اقتصادی ماندگار است و خوشبختانه با روی كار آمدن دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری در كشور صورت گرفته است.

ستاری با اشاره به پیشرفت های كشور در سالیان اخیر با اشاره به اینكه ایران رتبه چهارم دنیا در زمینه بیوتكنولوژی را دارد اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز در نانو و صنایع هایتك از كشورهای پیشرو در دنیا به حساب می آید.

وی با اشاره به جایگاه علم و فناوری در اقتدار ایران اسلامی خاطرنشان كرد: بخشی از فناوری های به دست آمده در حوزه های نانو، بیوتكنولوژی و فضا از مولفه های اقتدار نظام است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به برخورداری استان سمنان از مراكز رشد مختلف تصریح كرد: شركت های دانش بنیان خوبی در سطح این استان بوجود آمده است ضمن اینكه شركت ها توقعات بسیار كمی هم دارند. باتوجه به پتانسیل بالای استان انتظار می رود فعالیت این واحدها بیشتر از پیش افزایش یابد.





1398/06/12
14:48:47
5.0 / 5
4384
تگهای خبر: دانشگاه‌ , شركت , صنایع , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱