كارگردان مجموعه انیمیشنی روبی و جوجه ها :

هنوز شخصیت كارتونی ایرانی ماندگار نداریم

هنوز شخصیت كارتونی ایرانی ماندگار نداریم

به گزارش راستابلاگ كارگردان انیمیشن «روبی و جوجه ها» معتقد است: باآنكه انیمیشن ما پیشرفت قابل توجهی داشته و هم اكنون حرفی برای گفتن دارد، اما هنوز شخصیت كارتونی ایرانی كه بخواهد در ذهن بچه ها ماندگار شود، ساخته نشده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، بابك نكویی ـ یكی از كارگردانان مجموعه انیمیشنی «روبی و جوجه ها» ـ درباره ایده شكل گیری این مجموعه اظهار داشت: شهریور سال ۹۴ به سفارش مركز صبا ایده ساخت این سریال شكل گرفت و از ما خواسته شد سریالی را با استاندارهای جهانی و با كیفیت برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال تولید نماییم.
او درباره خصوصیت های این انیمیشن كه اخیرا موفق به دریافت سه جایزه از دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسكی شده است، بیان كرد: «روبی و جوجه ها» یك روایتگری درست، ساده و بدون كلام و قابل فهم از سه جوجه ای است كه در كنار خانواده خود زندگی می كنند. فرقی نمی كند این انیمیشن در چه كشوری نمایش داده شود، پیام آن در همه جا یكی است؛ كسی كه كلك می زند، شكست می خورد. ریتم تند، جنبه طنز و شوخی و اتفاقات هیجان انگیز و قابل فهم در قصه سبب به وجد آمدن كودكان می شود.
نكویی اضافه كرد: در ساخت این مجموعه توانستیم از رنگ های شاد، تصاویر جذاب و متحرك سازی پرجزییات برای جذاب تر شدن كار استفاده نماییم. در داستان پردازی ها با وسواس كار كردیم و تلاش كردیم مرحله تخصصی استوری ریل و انیماتیك را كه در سریال های انیمیشن ایرانی كمتر این حساسیت وجود دارد، به صورت باكیفیتی انجام دهیم.
كارگردان انیمیشن «روبی و جوجه ها» با بیان این كه این مجموعه می خواهد برای جوانان آینده خاطره سازی كند، اظهار نمود: سال ۹۷ زمانی كه در بخش پویانمایی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم جایزه بهترین كارگردانی را گرفتم، پس از گرفتن جایزه متذكر شدم كه بچه های ایرانی به خصوص بچه های دهه ۶۰ با شخصیت های معروف كارتون های خارجی بزرگ شده اند اما امروزه با وجود آن كه انیمیشن ما پیشرفت قابل توجهی داشته است و در زمینه تولید حرفی برای گفتن دارد هنوز در كارتون های ایرانی شخصیت كارتونی كه كودكان در آینده بخواهند از آن یاد كنند، نداریم.
او با اشاره به این كه مجموعه «روبی و جوجه ها» مخاطب و شخصیت محور است، بیان كرد: هدف اول ما در ساخت این انیمیشن این بوده كه بچه ها آنرا دوست داشته باشند و بتوانیم شخصیت های ایرانی را كه در «روبی و جوجه ها» هستند برای آنها باورپذیر نماییم. مخاطبان ما هم اكنون قدرت تحلیل و یا تریبونی كه بتوانند نظر بدهند، ندارند. زمانی كه به سن ۱۸ سالگی برسند می توانند از آن با عنوان انیمیشن نوستالژی و خاطرات كودكی یاد كنند.
نكویی كه ۱۵ سال تجربه تولید انیمیشن دارد، درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه مطرح كرد: در ساخت «روبی و جوجه ها» تلاش كردیم كمترین اشكال فنی، هنری و تكنیكی باقی بماند و با عنایت به این خصوصیت با حضور در جشنواره هایی كه بخش تلویزیون و كودك داشتند و جشنواره های طراز اول دنیا بازخورد های خوبی از مخاطبان گرفتیم و كمتر جشنواره داخلی است كه ما در آن شركت كرده و جایزه نگرفته باشیم.


وی همینطور درباره ایده خلق انیمیشن «لالایی» كه توانست لوح سپاس را در بخش آثار فرهنگی دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسكی تلویزیون دریافت كند، اظهار داشت: ایده ساخت این انیمیشن كوتاه بر مبنای موسیقی و شعر معروف تیتراژ برنامه رادیویی «شب بخیر كوچولو» كه موسیقی نوستالژیكی برای بچه های دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به حساب می آید و جامعه ایرانی با آن آشنا است، شكل گرفت.
نكویی افزود: تم اصلی این قصه برگرفته از شعر مصطفی رحماندوست است. در این انیمیشن كوتاه پنج دقیقه ای یك سنجاب، یك قورباغه و سه گنجشك كوچك حضور دارند كه مشغول شیطنت هستند و مادرانشان برای خواباندن آنها به دنبالشان می آیند. داستان «لالایی» كودكانه، صمیمی و دوستانه و بدون كلام است كه تلاش كرده ایم موسیقی معروف لالایی را برای بچه ها به تصویر بكشیم.
كارگردان انیمیشن «روبی و جوجه ها» در انتها با اشاره به این كه «لالایی» هم می تواند برای بچه های نسل نو نوستالژی ای در آینده باشد، خاطرنشان كرد: باآنكه «لالایی» در دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون مورد توجه واقع شد، اما هنوز در قاب تلویزیون و در چارچوب برنامه عرضه نشده است و باید دید استقبال مخاطبان از این انیمیشن چگونه خواهد بود.



1398/05/03
11:17:26
5.0 / 5
5002
تگهای خبر: تریبون , جشنواره , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴