معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد:

دانشكده های علوم انسانی و هنر، گروه های تخصصی را فعال كنند، دنبال تحقق مردم سالاری علمی هستیم

دانشكده های علوم انسانی و هنر، گروه های تخصصی را فعال كنند، دنبال تحقق مردم سالاری علمی هستیم

راستابلاگ: معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این معاونت می خواهد با یك مشاركت علمی در لایه لایه تصمیمات خود مردم سالاری علمی را تحقق بخشد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دكتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه‌ زاد اسلامی بامداد امروز در اجلاس سراسری رؤسای دانشكده های علوم انسانی و هنر، اظهار داشت: از زمانی كه مسئولیت این حوزه برعهده بنده گذاشته شد، بعد از انجام امور مقدماتی، سفرهای استانی را آغاز كردم و تا به امروز به ۱۸ استان كشور سفر كرده و ضمن گفت وگوی چهره به چهره با اساتید، برای تحول علوم انسانی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه برای اولین بار می خواهیم دموكراسی علمی را در دانشگاه تجربه نماییم، گفت: ما فقط به دنبال تدوین بخشنامه و ابلاغ آن به صف دانشگاه نیستیم، بلكه می خواهیم صف، ستاد را راهنمایی كرده و ستاد نیز بتواند صف را راهبری كند.
مدیریت مشاركتی در حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تاكید بر ایجاد مدیریت مشاركتی در حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، اشاره كرد: با یك مدیریت دسته جمعی و كمك گرفتن از نظرات متخصصان در واحدهای دانشگاهی، به دنبال تعالی علوم انسانی هستیم. تعالی علوم انسانی دارای سه مؤلفه به روزرسانی، بومی سازی و حكمی سازی علوم است.
وی اضافه كرد: به روزرسانی یعنی اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی در دنیا، بومی سازی به مدلول درگیر كردن علوم انسانی با مسائل جامعه و حكمی سازی یعنی درگیر كردن علوم انسانی با مبانی حكمی.
دكتر خسروپناه با اشاره به ساختار معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این معاونت دارای سه زیرمجموعه اداره كل آموزش، اداره كل پژوهش و مركز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر است.
وی اضافه كرد: در مركز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، گروه های تخصصی شامل اعضای هیأت علمی توانمند تشكیل شده كه این گروه ها، قوه عاقله معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اشاره كرد: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد با یك مشاركت علمی در لایه لایه تصمیمات خود مردم سالاری علمی را تحقق بخشد و این كار را با استفاده از توانمندی عالمان و فرهیختگان دانشگاه انجام خواهد داد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینكه مركز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر در ارتباط با هیأت های اندیشه ورز استان ها تصمیمات عالمانه خواهد گرفت، اظهار داشت: این تصمیمات توسط اساتید فاضل بررسی شده و نتایج كار علمی به گروه های تخصصی ابلاغ می شود و در صورت تأیید، به صف نیز اعلام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر خسروپناه با اشاره به اینكه هیأت های اندیشه ورز در استان ها باید چند سوژه اساسی را در دستوركار قرار دهند، اشاره كرد: اطلاع رسانی دقیق از رشته ها، دانشكده ها، گروه های علمی و اعضای هیأت علمی، راه اندازی مجلات علمی، برگزاری كرسی های نظریه پردازی، برگزاری كرسی های ترویجی، توانمندسازی اساتید و… ازجمله این امور اساسی است.
وی خطاب به رؤسای دانشكده های علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: گروه های علمی تخصصی را در واحدها فعال كنید تا هیأت های اندیشه ورز با گروه های تخصصی برای مسائل مختلف راهكار عرضه كنند.




منبع:

1398/04/27
10:42:48
5.0 / 5
4298
تگهای خبر: دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲