رئیس جهاددانشگاهی استان فارس خواستار شد

استفاده مطلوب از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رونق تولید در فارس

استفاده مطلوب از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای رونق تولید در فارس

راستابلاگ: رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس، این نهاد را یك ظرفیت كامل برای دستیابی به رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و اصرار كرد كه تمام دستگاه های اجرایی در فارس می توانند با استفاده مطلوب از این ظرفیت، حركت خود در مسیرهای تعریف شده برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را تسریع كنند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دكتر مظاهر بابایی، دوشنبه ۲۴ تیر در دیدار معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری فارس، با ارائه گزارشی از عملكرد و فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال، اصرار كرد كه جهاد دانشگاهی فارس طی یكسال گذشته به دنبال بازیابی و تثبیت جایگاه این نهاد در حوزه های مختلف بوده است.
بابایی اشاره كرد: جهاد دانشگاهی امروز به نهادی كارآمد در عرصه های مختلف بدل شده و عملكردی موفق را در بخش های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال داشته است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به ظرفیت های علمی و اجرایی این نهاد در حوزه های پزشكی، گردشگری، كشاورزی و صنعت، اظهار داشت: این امكان وجود دارد كه با استفاده از ظرفیت های ملی جهاد دانشگاهی، مسیر رسیدن به رونق تولید را هموار و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده كرد.
بابایی با تصریح اینكه جهادگران در فارس و كشور، اثبات نموده اند كه تشنه خدمت هستند و به خوبی فرهنگ كار جهادی را عملیاتی كرده اند، اظهار داشت: در فارس خیلی از امور را می توان با بهره گیری از ظرفیت های جهاد دانشگاهی، به نتیجه رساند اما بیشتر انرژی ما مصروف بروكراسی های اداری می شود.
او با اشاره به اینكه پشتیبانی از فعالیت ها و اقدامات جهاد دانشگاهی توسط مدیریت ارشد استان، مهمترین خواسته است، اظهار داشت: اگر حمایت كامل برای به ثمر رسیدن برنامه ها وجود داشته باشد، امكان به كارگیری ظرفیت های جهاد دانشگاهی كشور نیز وجود دارد.
بابایی بر لزوم آشنایی مدیران دستگاه های مختلف اجرایی با جهاد دانشگاهی تاكید و افزود: جهاد دانشگاهی استان فارس در حوزه گیاهان دارویی، ورود كرده است اما به ثمر رسیدن تلاش ها، نیازمند همراهی تمام دستگاه های مرتبط خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به راه اندازی مركز نوآوری و شكوفایی و مركز رشد در این استان، اظهار داشت: در مركز نوآوری و شكوفایی آموزش های عملیاتی از ایده پردازی، ایده سازی تا تجاری سازی ایده به گروه ها ارائه می شود.
او تصریح كرد: در مركز نوآوری و شكوفایی و مركز رشد جهاددانشگاهی، همه گروه ها و افراد صاحب ایده استقبال می شود حال آنكه در سایر مراكز مشابهی كه سایر دستگاه ها به وجود آورده اند، محدودیت هایی برای ورود افراد و گروه ها وجود دارد.
بابایی یكی از فعالیت های مهم جهاد دانشگاهی را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دانست كه با همكاری معاونت بانوان ریاست جمهوری به شكل ملی اجرایی شده است و اظهار داشت: در این زمینه برای فارس ۲۰۰ نفر سهمیه درنظر گرفته شده است.
او افزود: با همكاری دفتر امور بانوان استانداری فارس زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دو رشته سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید زعفران، فراهم گشته است.
بابایی با اشاره به توانایی های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، اشاره كرد: بی شك جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و از سال ها قبل مبحث مهارت آموزی را دنبال می كند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس اشاره كرد: این نهاد توان برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی را برای گروه های مختلف و در رشته های مورد نیاز دارد.
بابایی همین طور با اشاره به اینكه دو خبرگزاری ایكنا و ایسنا، ذیل مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می نمایند، اظهار داشت: دانشگاه‌ لمی كاربردی جهاد دانشگاهی فارس به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توان افزایش تعداد رشته ها راه اندازی رشته های خبرنگاری و عكاسی را دارد.





منبع:

1398/04/25
15:34:04
5.0 / 5
5031
تگهای خبر: دانشگاه‌ , دستگاه , سخت افزار , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴