رونمایی از پوستر جشنواره نوای خرم در منزل یك خواننده پیشكسوت

رونمایی از پوستر جشنواره نوای خرم در منزل یك خواننده پیشكسوت

راستابلاگ: پوستر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم با حضور برخی از هنرمندان شركت كننده دوره های قبل در منزل كوروس سرهنگ زاده، خواننده پیشكسوت موسیقی ایرانی رونمایی گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم، مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) در آستانه میلاد امام رضا (ع) با حضور رضا خرم، فرزند زنده یاد همایون خرم و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، ناصر ایزدی دبیر جشنواره جشنواره، مریم فراهانی مدیر اجرایی جشنواره، پرهام عرب طراح پوستر و برخی از هنرمندان خردسال و نوجوان شركت كننده دوره های پیشین این رویداد موسیقایی در منزل كوروس سرهنگ زاده خواننده پیشكسوت موسیقی ایرانی انجام شد.



كوروس سرهنگ زاده:

اجازه ندهند جای استادان فقید موسیقی ایرانی خالی بماند

كوروس سرهنگ زاده در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاركنندگان جشنواره موسیقی نوای خرم بیان كرد: امروز برای من روز بسیار خوشحال كننده ای است كه بچه های هنرمند سرزمینم در كنارم هستند و ما می توانیم در كنار حضور گرم و مهربان آنها شاهد رونمایی نمادین از پوستر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم باشیم. این هنرمندان عزیز و نازنین امروز به نمایندگی از سایر هنرمندان كودك و نوجوان سرزمین ایران اینجا حضور پیدا كرده اند تا به ما نشان دهند موسیقی اصیل ایرانی با حضور آنها اساسا به موفقیت های روزافزونی دست پیدا خواهدنمود.
وی افزود: این برای من سعادتی است كه شاهد آغاز دوره ششم جشنواره ای هستم كه عنوان آن مزین به نام دوست از دست رفته و بی جانشینم زنده یاد استاد همایون خرم است و من نیز می توانم سهم كوچكی در آن داشته باشم. به هر ترتیب آرزو می كنم این هنرمندان عزیز در كنار سایر عوامل برگزاری جشنواره با كار و تلاش بیشتر در حفظ و اشاعه موسیقی اصیل ایرانی، همراه هنرمندان سرزمینم باشند و اجازه ندهند جای استادان فقید موسیقی ایرانی خالی بماند. من برای همه شما عزیزان آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.





توضیحاتی درباره پوستر جشنواره
پرهام عرب، طراح پوستر ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) نیز در این برنامه ضمن ارائه توضیحاتی درباره پوستر این دوره اظهار داشت: پوستر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم با استفاده از تصاویر اجرای هنرمندان شركت كننده دوره های پیشین طراحی شده كه كودكان هر كدام با سازهای مختلف مشغول نواختن هستند. ما برای طراحی زمینه پوستر هم از رنگ سبز استفاده كردیم كه نشانه ای از زنده بودن، زندگی و طراوتی است كه موسیقی می تواند جهت زندگی ما انسان ها داشته باشد. در همین قالب كوشش شده تا تصویر همین كودكان از صفحه زمینه برش خورده و اثر بجای مانده از آنها هركدام رنگ های شادی داشته باشند. گویی اینكه این برش، شادابی و زنده بودن مضاعفی به كلیت پوستر می دهد.
این گرافیست اضافه كرد: یكی از نكاتی كه در طراحی پوستر این دوره به آن توجه داشتم استفاده از عكس نوجوانی استاد همایون خرم است كه اتفاقا قدمت تاریخی این عكس دقیقا مطابق سن و سال هنرمندان شركت كننده در جشنواره نوای خرم است كه می تواند تداعی كننده حضور یك الگوی شاخص هنری و اخلاقی برای این كودكان و نوجوانان باشد. ما در همین چارچوب سعی كردیم تا سایه همین عكس استاد خرم را با رنگ زرد كه یكی از رنگ های مورد علاقه این هنرمند فقید بوده طراحی نماییم. هركدام از كادرها نیز برگرفته از نت ها و نشانه های موسیقی است. به هر ترتیب می توان گفت پوستر جشنواره در نهایت یك تصویری كامل از اجرای كودكان در صفحه سبز زندگی است كه با وجود الگوی بزرگی همچون استاد همایون خرّم، به وسیله هنر و خلاقیت، خودرا از سطح زندگی روزمره جدا كرده و هر یك به این عرصه، رنگی تازه می بخشند تا همه در كنار هم نوایی خرّم سر دهند.



درانتها این مراسم، هنرمندان خردسال شركت كننده در دوره های پیشین با اهدای نمادین شاخه گل به كوروس سرهنگ زاده از مقام هنری این استاد قدیمی موسیقی ایرانی قدردانی كردند.
جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) همچون رویدادهای حوزه موسیقی در بخش خصوصی است كه طی سال های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری و دبیری ناصر ایزدی انجام می شود.
نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همین طور گروه های موسیقی كودك و نوجوان داوطلب (كمتر از ۱۸ سال) می توانند با اجرای یكی از تصانیف و یا قطعات بی كلام ۱۰ تن از استادان موسیقی ایران (مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملك) كه به شكل رسمی عرضه شده، به صورت تك خوانی، تك نوازی، هم خوانی، هم نوازی و گروه نوازی در این جشنواره شركت نمایند.




منبع:

1398/04/23
14:59:00
5.0 / 5
4539
تگهای خبر: جشنواره , رونمایی , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳