با انعقاد تفاهم نامه بین پنج دانشگاه سطح یك كشور؛

اتحادیه دانشگاه های جامع و فعال در امور بین الملل افتتاح شد

اتحادیه دانشگاه های جامع و فعال در امور بین الملل افتتاح شد

راستابلاگ: با انعقاد تفاهم نامه ای بین پنج دانشگاه سطح یك كشور ​​​​​​​اتحادیه دانشگاه های جامع و فعال در امور بین الملل افتتاح شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، با عنایت به اهمیت بین المللی سازی دانشگاه‌ ای سطح یك كشور در سیاست ها و برنامه ریزی های كلان ملی و با هدف هم افزایی ظرفیت های اعضا در حوزه های در رابطه با مراودات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی كه با دانشگاه های خارج از كشور صورت می گیرد با انعقاد تفاهم نامه ای اتحادیه دانشگاه های جامع و فعال در امور بین الملل، بین دانشگاه های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز تشكیل و افتتاح شد.
بر طبق این تفاهم نامه، حضور اعضا در نمایشگاه های بین المللی علمی و فناوری به صورت مشاركت متوازن مالی و علمی؛ تأسیس شبكه اطلاعات بین المللی میان اعضا برای مشاركت و بهره برداری از ظرفیت های متقابل؛ تبادل دانشجو، مدرس و پژوهشگر بین المللی و همكاری در حوزه های آموزش های آزاد همچون ماموریت های این اتحادیه است.
هم چنین همكاری در آموزش و بازآموزی زبان و ادبیات فارسی به غیر فارسی زبانان؛ همكاری در تأسیس شبكه آموزش مجازی بین المللی؛ همكاری در تأسیس شعبه و دفتر مشترك در خارج از كشور؛ مشاركت در برگزاری دوره های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان بین الملل؛ همكاری در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بین المللی و تبادل دانشجو، همكار و متخصصان بین المللی را می توان از دیگر ماموریت های این اتحادیه برشمرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، تفاهم نامه اتحادیه دانشگاه های جامع و فعال در امور بین الملل بین دكتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران؛ دكتر محمد كافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد؛ دكتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز؛ دكتر هوشنگ طالبی حبیب آبادی؛ رئیس دانشگاه اصفهان و دكتر حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز به امضا رسید.




منبع:

1398/04/09
01:11:07
5.0 / 5
4216
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه‌ , فرهنگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱