سریع ترین جت پك جهان رونمایی شدبعلاوهفیلم

سریع ترین جت پك جهان رونمایی شدبعلاوهفیلم

به گزارش راستابلاگ یك دانشجوی انگلیسی اخیراً از سریع ترین جت پك جهان كه می تواند سرعتی معادل ۵۰ مایل(۸۰ كیلومتر) در ساعت داشته باشد و تا ۱۰ هزار فوت ارتفاع گیرد، رونمایی نمود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، "سام راجرز"(Sam Rogers) ۲۳ ساله دانشجوی رشته تولید محصولات و فناوری "دانشگاه لافبورو"(Loughborough University) انگلستان با استفاده از فناوری چاپ ۳ بعدی موفق به تولید سریع ترین جت پك جهان شده است.
این دانشجو با صرف هزینه ۴۳۳ هزار دلار موفق به توسعه این جت پك شده است. "جت پك" یا "كوله جِت"(Jet pack) كه می شود آنرا كوله پشتی پرتابی یا كوله پشتی جهشی هم ترجمه كرد وسیله ای است كه معمولاً به پشت بسته می شود و توسط فشار گاز به پرواز در می آید.
همانطور كه در فیلم انتشار یافته قابل مشاهده می باشد راجرز در مقابل دیدگان دانشجویان دانشگاه‌ افبورو توسط جت پك در آسمان پرواز می كند.
پنج "موتور توربوجت"(turbojet engine) كه بر روی لباس مذكور تعبیه شده اند از فولاد، آلومینیوم و نایلون ساخته شده اند. قدرت این جت پك ۱۰۰۰ اسب بخار است.
شركت "صنایع گرویتی"(Gravity industries) كه این جت پكها را تولید می كند پیش تر از جت پكهایی كه می توانند سرعتی معادل ۳۲ مایل در ساعت داشته باشد رونمایی كرده است. اما آقای راجرز طی پروژه خود موفق شده به سرعت ۵۰ مایل(۸۰ كیلومتر) در ساعت برسد.
آقای راجرز در اینباره اظهار داشت: پنج موتور تعبیه شده بر روی این لباس گرچه كمی سنگین است اما تجربه جالبی است. من این لباس را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید كرده ام.
موتورهای توربوجت مذكور كه بر روی بازوها و پشت فرد قرار می گیرد، هر كدام وزنی حدود ۵۰ پوند(۲۲ كیلوگرم) دارند.
البته راجرز در آینده می خواهد جت پكی پرسرعت تر، قوی تر و كم وزن تر از جت پك كنونی توسعه دهد.




1398/04/05
12:45:39
5.0 / 5
4606
تگهای خبر: دانشگاه‌ , رونمایی , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲