درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

درآمد ۲ همتی فیلیمو از تولید و توزیع ابتذال

به گزارش راستابلاگ، فیلیمو در سالهای اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به شکلی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از خبرگزاری مشرق

، در کمتر از یک دهه ای که شبکه نمایش خانگی در چارچوب پلت فرم های وی اودی (VOD) وارد خانه های ایرانیان شده، این صنعت ه سهم قابل توجهی از بازار رسانه و سرگرمی را مال خود کرد. برپایه برآوردها، حجم مالی این حوزه هم اکنون حدود ۱۰ همت تخمین زده می شود. در عین حال، در گفت و گویی که احسان عمرانی، سهام دار پلت فرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلت فرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان داده است فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. هرچند او فروش اشتراک را مهم ترین منبع درآمدی دانسته است، اما بنا بر آمارهای پخش شده از جانب کارشناسان حوزه فناوری و رسانه، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی در واقع بیشترین سهم را در سودآوری پلت فرم ها دارد.
به عبارتی، همکاریهای گسترده با اپراتورها و شرکت های ارایه کننده اینترنت، بخش عمده ای از گردش مالی این صنعت را شکل می دهد. فیلیمو در سالیان اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و به شکلی خط شکن تعدادی از حریم ها بوده است. این پلت فرم به سبب نمایش صحنه هایی با مصادیق ناهنجاری از نگاه مخاطبان مانند نمایش زنان با پوشش های نامتعارف یا تبلیغ سبک زندگی غربی نظیر نگهداری سگ در منزل مورد اعتراض قرار گرفته است حتی در تبلیغات هم این ورند را کوشیده است که ادامه دهد. از طرف دیگر، افزایش قابل توجه هزینه اشتراک ها، حتی در نسخه های بدون تبلیغ، نارضایتی مخاطبان را دوچندان کرده است.
احسان عمرانی نیز در گفت وگوهای اخیر خود به این مسایل اشاره کرده و از تغییر رویکرد مدیریتی در فیلیمو انتقاد کرده است. او اعلام نموده که در دو سال گذشته، تغییر سیاستهای تبلیغاتی و محتوایی آقای شکوری، مدیرعامل مجموعه، موجب ‌رنجش او شده است.
عمرانی تاکید می کند: «اگر مجموعه ای درحال فعالیت اقتصادی گسترده و سودآور است، باید با احترام به قوانین و ارزش های جامعه مسیر خویش را ادامه دهد.» وی همینطور به استفاده از چهره هایی مانند صدف بیوتی به عنوان سفیر برند تلویکا اشاره کرده و این تصمیم را عامل تأثیر منفی بر اعتبار و جایگاه پلت فرم دانسته است. به نظر می آید صنعت نمایش خانگی ایران در حالی رشد مالی شایان توجهی تجربه می کند که هم زمان با چالش های جدی فرهنگی و نظارتی نیز مواجه است؛ چالش هایی که می تواند مسیر آینده این رسانه های نوین را تعیین کند.
منبع: فارس بطور خلاصه، با این وجود، در گفت وگویی که احسان عمرانی، سهام دار پلتفرم فیلیمو، انجام داده است، درآمد سالانه تنها این پلتفرم بین ۲ تا ۳ همت اعلام شده است؛ رقمی که به خوبی نشان داده است فیلیمو سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد.
عمرانی در توضیح ساختار درآمدی فیلیمو، چهار منبع اصلی را معرفی کرده است: فروش اشتراک، تبلیغات، درآمد حاصل از ترافیک اینترنتی و فروش بین المللی محتوا. فیلیمو در سالیان اخیر با انتقادات گسترده ای نسبت به محتوای تولیدی و تبلیغاتی خود روبه رو بوده است و بشکلی خط شکن برخی از حریم ها بوده است.

منبع:

1404/08/09
12:40:34
5.0 / 5
10
تگهای خبر: اینترنت , بین المللی , زندگی , سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید