۱۷۲ هزار و ۹۹۳ مورد ملاقات مردمی مسئولان قضایی در فروردین ماه انجام شد

۱۷۲ هزار و ۹۹۳ مورد ملاقات مردمی مسئولان قضایی در فروردین ماه انجام شد

راستابلاگ: مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه از انجام تعداد 172 هزار و 993 مورد ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی سراسر کشور در فروردین ماه سال جاری آگاهی داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سیدعلی اصغر رفاهی، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، درباره ی ملاقات های مردمی مقامات قضائی سراسر کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۴، اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری تعداد ۱۷۲ هزار و ۹۹۳ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضائی سراسر کشور انجام شده که تعداد ۹ هزار و ۶۵۵ مورد آن متعلق به رؤسای کل دادگستری استانها و تعداد ۷ هزار و ۹۳۰ مورد مربوط به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استانها بوده و بقیه موارد مربوط به ملاقات سایر مسئولان قضائی است. وی ادامه داد: استان فارس با ۲۰ هزار و ۱۴۳ مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده و رییس کل دادگستری استان تهران با ۹۰۰ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است. همین طور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نیز با ۶۰۲ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است. مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار داشت: اولویت موضوع درخواست های مردم در ملاقات های انجام شده در استانها به ترتیب درخواست های مربوط به زندانیان شامل تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و …، دعاوی خانوادگی (مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه)، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده ها و استماع مباحث طرفین، پیگیری پرونده، ارشاد و راهنمایی، اعسار، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضائی و اداری و وکلا و کارشناسان و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید بوده است. اهم پیگیری های انجام شده توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه درباره ی اهم پیگیری های انجام شده توسط اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در فروردین ماه، اظهار داشت: در عرصه مدیریت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه ۱۸۰ مورد تماس تلفنی پیگیری توسط مدیر کل، ۱۹۸ مورد تماس تلفنی پیگیری توسط دفتر مدیر کل، ۳۶۲ مورد پاسخگویی حضوری توسط دفتر مدیر کل، ۲۱۱ مورد وقت گرفتن شده از مراجع قضائی برای ارباب رجوع، ۲۳۰ مورد پاسخگویی تلفنی توسط دفتر مدیر کل انجام شده است و در اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات ۱۲۵ مورد پیگیری تلفنی از مراجع مختلف قضائی، ۵۸ مورد پیگیری موارد خاص و مراجعین پرتکرار و ۶۶ مورد اطلاع رسانی به متقاضی انجام شده است. پیگیری مکاتبات توسط اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات رفاهی درباره ی پیگیری مکاتبات توسط اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات بیان کرد: تعداد ۳۴۲ مورد نامه بابت پیگیری اول و ۱۰۵ مورد بابت پیگیری دوم به دادگستری های کل استانها ارسال شده همین طور ۱۶۷ مورد نامه بابت پیگیری اول و ۴۱ مورد بابت پیگیری دوم به سایر مراجع قضائی ارسال شده است، استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان شمالی، قزوین، کرمان، همدان مکاتبه پیگیری دوم نداشته اند؛ و هیچ یک از نامه های استانهای خراسان جنوبی، سمنان، قم، کردستان و یزد در فروردین ماه منجر به پیگیری نشده و تمامی مکاتبات در زمان مقرر پاسخ داده شده است. ایشان سپس درباره ی حضور مرتب و مؤثر معاونان دادگستری کل استان تهران و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده توسط مدیر کل ارتباطات مردمی با دادستان عمومی و انقلاب تهران روزانه احدی از معاونان از ساعت ۹ الی ۱۲ در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور می یابند. وی بیان داشت: همین طور در ایام زوج احدی از معاونان رییس کل دادگستری کل استان و یا سرپرستان مجتمع های قضائی تهران در اداره کل بطور مرتب حضور می یابند. لیستی از مالباختگان تجمعات و پرونده های کثیرالشاکی از اداره ملاقات ها گرفتن و با برخی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی خود به این اداره کل مراجعه می کنند دیدار و به پرونده های آنها رسیدگی می کنند. مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار داشت: در فروردین ماه معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه تعداد ۱۳۸ مورد تقاضای مردمی را دریافت و ارشاد کرده اند. معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه پاسخگوی تعداد ۱۱۲ مورد تقاضای مردمی بوده اند. برپایی میز خدمت در نماز جمعه تهران با دستور ریاست قوه قضائیه رفاهی درباره ی برگزاری میز خدمت در نماز جمعه تهران بیان کرد: براساس دستور رییس حوزه ریاست قوه قضائیه در امتداد خدمت به نمازگزاران تهرانی از شروع بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضاهای مردمی به محضر ریاست قوه قضائیه در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) و یا در دانشگاه‌ هران تعبیه شده و هر هفته ۲ تا ۳ کارشناس از اداره کل در میز خدمت حاضر و به دریافت درخواست ها و ارشاد متقاضیان مشغول می شوند. درخواست های دریافت شده روز بعد کارشناسی و اقدام می شود و نتیجه بوسیله پیامک به درخواست دهنده اطلاع رسانی می شود. تعداد درخواست های دریافتی در این ماه ۴۷ مورد بوده است. وی اظهار داشت: در امتداد تأکیدات ریاست قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی روز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ که فرمودند: «در تمامی ایام سال، به خصوص به مناسبت ایام و اعیاد پیش رو، هرچه بیشتر در مساجد و اجتماعات مردمی حاضر شوید و از نزدیک و بدون واسطه، مسایل و مشکلات مردم را استماع کنید و در حد توان و مقدورات قانونی، در امتداد حل این مسایل و مشکلات اقدام کنید، حضور مسئولان قضائی در مساجد و در بین اجتماعات مردمی نباید کمرنگ شود؛ حاضر شدن مسئولان قضائی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه امر مطلوب و لازمی است، اما کافی نیست و باید هم در این مرکز بیشتر حاضر شوید و هم هر چه بیشتر در مساجد و اجتماعات مردمی حضور یابید تا مستقیم با مردم ارتباط بگیرید.» میز خدمت قضائی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی؛ با حضور مدیر کل ارتباطات مردمی و برخی از همکاران اداری هر هفته سه شنبه شب در یکی از مساجد شهر تهران انجام می شود.


منبع:

1404/02/21
10:15:40
5.0 / 5
308
تگهای خبر: الكترونیكی , دانشگاه‌
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها