بازبینی در برنامه های درسی دانش آموزان استثنایی کشور صورت می گیرد

بازبینی در برنامه های درسی دانش آموزان استثنایی کشور صورت می گیرد

به گزارش راستابلاگ، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: برای روز کردن آموزش های مورد نیاز، طراحی و بازبینی برنامه های درسی دانش آموزان استثنایی در دستور کار است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، مژگان فرهبد بامداد شنبه در جمع مدیرکل و شورای معاونان آموزش و پرورش استان فارس در شیراز، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق دانش آموزانی شاد را بخصوص در حوزه استثنایی پرورش دهیم.
وی افزود: معلم سفیر عدالت آموزشی است و تلاش ما نمودی از این عدالت است بنابراین اساس آمار و ارقام کارهای خوبی در گسترش عدالت در حوزه استثنایی استان انجام شده است.
معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: در رویکرد جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی تلاش داریم به ظرفیت ها و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه دقت کنیم تا دانش آموزانی مولد را پرورش دهیم.
فرهبد اظهار داشت: سیاست هایی را در جهت خدمات دهی بیشتر به دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار داریم بنابراین مدیریت مؤثر بر منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش استثنایی همچون این سیاستها است.
وی افزود: جذب نیروهای با انگیزه در سازمان آموزش و پرورش، توسعه کمی و کیفی برنامه های پیشگیری، درمان و توانبخشی بخصوص در سطح حرفه ای، و …، از سیاستهای اصلی این سازمان است.
معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: در مبحث توانبخشی حرفه ای، آموزش حرفه ای و مهارت آموزی باید بگونه ای باشد که دانش آموز با نیازهای ویژه، استقلال خویش را با مولد بودن در زندگی آینده حفظ کند.
فرهبد اظهار داشت: در جهت به روز کردن آموزش های مورد نیاز، طراحی و بازبینی برنامه های درسی دانش آموزان استثنایی در دستور کار است.
وی افزود: تلاش داریم با فرهنگ سازی در سطح معلمان، مدیران، والدین و …، آرامش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و در سطح جامعه را تأمین نماییم.
معاون آموزش پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: مناسبت سازی مدارس عادی برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار دارد بنابراین تلاش داریم دانش آموزان استثنایی حداقل از بودن در کنار دانش آموزان عادی برخوردار باشند.
فرهبد خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانش آموز با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی به مسئولیت پذیری دانش آموزان عادی و برقراری ارتباط با آنها کمک می نماید.


منبع:

1404/02/13
10:53:49
5.0 / 5
16
تگهای خبر: خدمات , زندگی , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها