با صدور مجوز انجام شد؛

شروع به کار موزه پزشکی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در رامهرمز

شروع به کار موزه پزشکی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در رامهرمز

به گزارش راستابلاگ، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: بعد از صدور مجوز موزه پزشکی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در رامهرمز، فعالیت این موزه بطور رسمی شروع شد.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سیدمحسن حسینی قبل از ظهر امروز شنبه در گفتگویی رسانه ای اظهار داشت: باتوجه به پیگیری های انجام شده از طرف معاونت میراث فرهنگی خوزستان در سال ۱۴۰۲، مجوز گشایش موزه پزشکی دکتر کلانتری هرمزی از طرف «علی دارابی» قائم مقام و معاون وزیر و معاون میراث فرهنگی و «هادی میرزایی» سرپرست اداره کل موزه های کشور دریافت شد که در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲، این موزه بصورت رسمی گشایش شد.
وی با اعلان اینکه موزه پزشکی دکتر کلانتر هرمزی موزه ای بطورکامل تخصصی و پزشکی است که در شهرستان رامهرمز قرار دارد اضافه کرد: در این موزه، وسایل پزشکی تعدادی از پزشکان متوفی شهرستان شامل ابزار پزشکی جراحی، وسایل دندانپزشکی، ابزار ارتوپدی، وسایل سنجش سختی آب، وسایل نگهداری داورهای حساس به گرما، تلمبه های سم پاشی و ضدعفونی قدیمی، یخچال نفتی، لباس های پزشکی اتاق عمل، تعدادی پایان نامه پزشکی، آسیاب های دستی مخصوص آسیاب کردن داروهای گیاهی، وسایل آزمایشگاهی، ترازوهای وزن و کودک، قالب های دندان برنجی، نمونه ای از انواع گیاهان داروهای گیاهی، وسایل شکسته بندی سنتی و ماسکهای شیمیایی، وسایل شخصی برخی پزشکان متوفی و… نگهداری می شود.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد:: بازدید از این موزه پزشکی در روزهای نوروز برای عموم آزاد است و هیچ نوع هزینه ای از گردشگران و بازدیدکنندگان دریافت نمی گردد.
حسینی تصریح کرد: با گشایش این موزه تعداد موزه های شخصی مجوزدار در استان خوزستان به سه موزه افزایش پیدا کرد.
وی اظهار داشت: همین طور هم اکنون تعداد هشت موزه مجموعه داری و ۹ موزه وابسته به میراث فرهنگی نیز در خوزستان فعالیت می کنند؛ ضمن این که ۲۰ موزه غیروابسته به میراث در استان وجود دارند.


منبع:

1403/01/04
16:30:55
5.0 / 5
212
تگهای خبر: تخصصی , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲