پیشنهادی برای پیوستن ایران به تحقیقات جنوبگان

پیشنهادی برای پیوستن ایران به تحقیقات جنوبگان

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، رئیس مرکز مطالعات بین المللی وزارت علوم یا انتقاد از تاخیر در برگزاری جلسات شورایعالی اقیانوس شناسی، اظهار داشت: یکی از زمینه هایی که می تواند ما را به تحقیقات جنوبگان وارد کند، همکاری در ۱۶ پروژه کشور اروگوئه در این عرصه لست.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، مسعود صدری نسب امروز در دومین نشست علمی تشریح فعالیتهای انجام شده و پیش رو در جنوبگان ضمن اشاره به روند الحاق کشورها به معاهده جنوبگان اشاره نمود و اضافه کرد: در سال۱۹۵۹، با حضور ۱۲ کشور، این معاهده به امضا رسید.
وی ضمن اشاره به تشکیل مؤسسه ملی قطب جنوبگان در اروگوئه، موفقیت این مؤسسه را مرهون انسجام ملی و تشکیل مؤسسه ملی قطب جنوبگان در این کشور عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این مؤسسه با راهبری ۶ وزارت خانه دفاع، امور خارجه، مسکن، محیط زیست، رفاه و انرژی اداره می شود.
صدری نسب با تکیه بر این که این مؤسسه پس از ۴۴ سال پیوستن به معاهده جنوبگان فعال است، افزود: در ایران اقدام جدی برای پیوستن به معاهده جنوبگان صورت نگرفته است و گام برداشتن در این حوزه نیازمند همت ملی است.
رئیس مرکز مطالعات و همکاریهای بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متولی تشکیل مؤسسه مطالعه جنوبگان در ایران را شورایعالی اقیانوس شناسی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این شورا در هشتمین جلسه خود تصمیم به تشکیل مؤسسه جنوبگان ایران را گرفت و این در شرایطی است که متاسفانه جلسات این شورا با تاخیر برگزار می گردد.
وی با تکیه بر ضرورت برگزاری جلسات شورایعالی اقیانوس شناسی در زمان های مقرر، اظهار داشت: یکی از اقدامات ما برای ورود به تحقیقات جنوبگان همکاری با کشور اروگوئه است، چون که این کشور دارای ۱۶ پروژه تحقیقاتی در حوزه جنوبگان است.



1402/12/16
10:11:12
5.0 / 5
208
تگهای خبر: بین المللی , فناوری , محیط زیست , وزارت علوم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵