بخش علمی شصت و دومین جایزه البرز داوری شد

بخش علمی شصت و دومین جایزه البرز داوری شد

راستابلاگ: راستابلاگ: بخش علمی شصت و دومین جایزه البرز با حضور داوران در 9 میز تخصصی در 2 زمان 90 دقیقه ای داوری شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد البرز در آیین داوری شصت ونهمین سال جایزه البرز ویژه نخبگان که در هتل ارم برگزار گردید، با اشاره به این که بخشنامه و شیوه نامه شصت و دومین سال جایزه البرز در آذرماه سال جاری انتشار یافته است، اظهار داشت: این شیوه نامه توسط بخش های مختلف به دانشگاه‌ ا و حوزه های علمیه ابلاغ گردیده است که در آنجا ۲۵۰۰ نفر را در بخش دانشجویی، نوآوری، فناوری و طلاب به دبیرخانه معرفی کردند.

وی افزود: در بخش فناوری ۱۰ طرح و ایده برتر به عنوان ارائه و برندگان پایانی در بخش دانشجویی و طلاب عرضه شدند.

مدیرعامل بنیاد البرز اشاره کرد: برندگان شصت و دومین جایزه علمی البرز که در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، هدایای خودرا بصورت نقدی دریافت خواهند کرد که تمامی این رقم از محل جمع آوری موقوفات حسینعلی البرز تامین شده است و ریالی هم از این درآمدهای موقوفات در جای دیگری هزینه نمی شود.

ارشدی در آخر اظهار داشت: باید وقف علمی در کشور ما بیشتر شود و متاسفانه تا حالا اینطور نبوده است، اما برای پشتیبانی از نخبگان و رفع مشکلات کشور باید به این سمت برویم.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی مقیمی، دبیر علمی شصت و دومین جایزه البرز با اشاره به شرط معدل برای داوطلبان، اشاره کرد: شرط معدل دانشجویان و طلاب در این دوره از جایزه حداقل ۱۷ است. البته بایستی این افراد کتاب، مقاله، پژوهش و تحقیقات خودرا هم به دبیرخانه ارسال می کردند.

وی افزود: بخش نوآوری و کارآفرینی از سال قبل در بخشنامه جایزه علمی البرز درج شده است که در سال قبل در این بخش پر رنگ تر نگاه کردیم.

دبیر علمی شصت و دومین جایزه البرز، تصریح کرد: ثبت اختراع و کارهای علمی و پایان نامه و همین طور همکاریهای بین اساتید و دانشجویان در این بخش از اهمیت بالایی برخوردارست.

مقیمی اظهار داشت: بین مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بمنظور امتیازدهی و سطح بندی درکارهای پژوهشی و نوآوری تمایز ویژه ای قائل شدیم.

وی ادامه داد: از دانشجویان خواسته ایم به انتخاب خود پنج مقاله را به دبیرخانه شصت و دومین جایزه البرز ارسال نمایند. ۱۳۸ نفر از دانشجویان و طلاب در این مرحله داوری خواهند شد که سه برابر ظرفیتی است که در اردیبهشت ماه، شصت و دومین جایزه علمی البرز را کسب خواهند کرد.

دبیر علمی این جایزه اشاره کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده ۳۰ نفر از دانشجویان وزارت علوم، ۱۰ نفر از دانشجویان وزارت بهداشت و ۷ نفر از طلاب حوزه علمیه انتخاب شده و جایزه را دریافت خواهند کرد.

به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در این آیین داوری ۹ میز متشکل از چهار یا پنج نفر بود که در دو وقت ۹۰ دقیقه ای آثار ارسالی را بررسی کردند.

دو میز علوم پزشکی، دو میز فنی مهندسی، دو میز علوم انسانی، یک میز علوم انسانی و هنر، یک میز طلاب و یک میز کشاورزی وظیفه رسیدگی به آثار ارسالی دانشجویان و طلاب در مقاطع مختلف را برعهده دارند.




1402/12/06
14:13:55
5.0 / 5
244
تگهای خبر: تخصصی , دانشگاه‌ , فناوری , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵