فضاپیمای پروگرس روسیه به ایستگاه فضایی رسید

فضاپیمای پروگرس روسیه به ایستگاه فضایی رسید

راستابلاگ: فضاپیمای پروگرس 87 روسیه حدود سه تُن غذا، سوخت و سایر منابع را تا ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، فضاپیمای باری رباتیک پروگرس ۸۷ روسیه بامداد روز شنبه(۱۷ فوریه) با تحویل حدود سه تن محموله به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.
به نقل از اسپیس، پروگرس ۸۷ چهارشنبه شب(۱۴ فوریه) به سمت این لابراتوار مداری پرتاب شد و با موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان که توسط روسیه اداره می شود به آسمان رفت.
این فضاپیمای باری روز شنبه در ساعت ۱: ۰۶ بامدادان به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹: ۳۶ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید، در صورتیکه هر دو آنها در حدود ۲۶۰ مایلی(۴۱۸ کیلومتری) بر فراز بالای اقیانوس آرام جنوبی درحال پرواز بودند.
فضاپیمای پروگرس که حدود سه تُن غذا، سوخت و سایر لوازم را حمل می کرد، طبق برنامه ریزی بطور مستقل به ایستگاه فضایی متصل شد. اما فضانوردان اولگ کونوننکو(Oleg Kononenko) و نیکولای چوب(Nikolai Chub) در روز شنبه این پروسه را از داخل ایستگاه فضایی بین المللی زیر نظر گرفتند و همانطور که مقامات ناسا در یک پست وبلاگی در روز جمعه(۱۶ فوریه) توضیح دادند، آماده بودند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
کونوننکو که بتازگی رکورد جهانی بیشترین زمان سپری شده در فضا را به نام خود ثبت کرده است و چوب هم اکنون ایستگاه را با پنج نفر دیگر به اشتراک می گذارند: فضانورد کنستانتین بوریسوف(Konstantin Borisov)، فضانوردان ناسا لورال اوهارا(Loral O'Hara) و یاسمین مقبلی، ساتوشی فوروکاوا(Satoshi Furukawa) ژاپنی و آندریاس موگنسن(Andreas Mogensen) از آژانس فضایی اروپا.
بوریسوف، فوروکاوا، موگنسن و مقبلی در ماه آگوست گذشته در ماموریتی موسوم به کرو-۷ (Crew-7) به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. این چهار فضانورد به زودی به زمین باز می گردند و چهار فضانورد ماموریت کرو-۸ (Crew-8) که مقرر است اول مارس به فضا پرتاب شوند، جایگزین آنها در لابراتوار مداری خواهد شد.




منبع:

1402/11/29
10:22:02
5.0 / 5
316
تگهای خبر: بین المللی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴