رئیس كل دادگستری استان سمنان:

صدور دستور پیگیری مرگ خرس ها در مجن

صدور دستور پیگیری مرگ خرس ها در مجن

به گزارش راستابلاگ، سمنان_رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور دستور پیگیری تلف شدن خرس های قهوه ای در مجن آگاهی داد و اظهار داشت: برای پیشگیری نصب علایم هشدار دهنده در راه جاده مجن الزامی است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، محمد جعفر عبدالهی پس از ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دادگستری سمنان ضمن بیان این که برای پیگیری علت تلف شدن خرس های قهوه ای در مجن دستور رسیدگی قضائی صادر گردیده است، اظهار داشت: نصب علایم هشدار دهنده در راه جاده، همکاری با نهادها برای صیانت از گونه های جانوری و برخورد با سهل انگاران در این دستور به دادستان شاهرود قید شده است.
وی ضمن بیان این که طی روزهای اخیر تصاویر و ویدئو در فضای مجازی پیرامون زنده گیری و انتقال دو خرس در منطقه مجن شاهرود خبر ساز شده است، اضافه کرد: دادستان شاهرود موظف شد تا با دعوت از محیط زیست موضوع را مورد واکاوی قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان بابیان این که مستندات لازم درباره ی وضعیت جسمی خرس ها، صحت عمل و میزان امکانات ضروری برای انتقال خرس های لطمه دیده باید تهیه شود، اظهار داشت: در صورت محرز شدن هر گونه سهل انگاری با مورد پیش آمده برخورد قانونی خواهد شد.
عبدالهی ضمن بیان این که به سبب قرار گرفتن در فصل سرد سال و کمبود منابع غذایی احتمال تعرض حیات وحش به باغات وجود دارد، اشاره کرد: با مشارکت نهادهای مربوط باید از گونه های مختلف جانوری نیز حفاظت درست به عمل آید.
وی اضافه کرد: مسیر تردد گونه های مختلف حیات وحش در عرصه راه های مجن باید شناسایی و این محدوده ها به علایم هشدار دهنده و کاهنده سرعت مجهز شوند.

1402/08/16
16:27:02
5.0 / 5
233
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵