عضو شورای شهر اهواز خواستار شد؛

جلوگیری از قلع و قمع درختان در اهواز

جلوگیری از قلع و قمع درختان در اهواز

به گزارش راستابلاگ، رییس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز اظهار داشت: با پشتیبانی از مناطق شهرداری اهواز از قلع و قمع درختان در این شهر جلوگیری شود.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، محمد مهدی مطیعی عصر امروز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز اظهار داشت: هرس درختان واقع در فضای سبز شهری اهواز در چند سال اخیر به سبب فرافکنی بعضی مجموعه ها بصورت غیرعلمی و گمراه کننده همراه شد و چهره شهر را در صورتیکه وارد فصل سرد و رشد کم درخت می شویم، نازیبا کرده است.
وی اضافه کرد: در دو سال اخیر مقرر شده اگر قرار بر انجام هرس باشد، حتما باید در قالب هرس فرم و شکل دهی مناسب با رعایت منظره انجام گیرد و این دیدگاه در هشت منطقه شهرداری اهواز وجود دارد.
عضو شورای شهر اهواز افزود: برمبنای مصوبات کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شهری شورای شهر اهواز، اگر قرار بر انجام هرس باشد، این عملیات باید به نحوی صورت گیرد تا از درخت، درختچه و فضای سبز شهر استفاده گردد و بسادگی اجازه قطع و سوءاستفاده سوداگران داده نشود.
وی افزود: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قطع و هرس درختان باید هماهنگی لازم با سازمان برق صورت گیرد تا به یک وحدت رویه ای برای هرس درختانی که در راه تأسیسات برق هستند و برای شبکه برق رسانی اشکالاتی به وجود آورده اند، برسیم.
مطیعی افزود: باید به درختان کهنسال در شهر اهواز نگاه ویژه ای شود و اقدام نمادین برای معرفی این درختان، حفظ و نگهداری آنها صورت گیرد.
وی اشاره کرد: بعضی مجموعه ها و سازمان ها فشارهایی را برای قطع درختان ایجاد می کنند، باید در این خصوص مقاومت بیشتری صورت گیرد و با پشتیبانی از مناطق شهرداری اهواز از قلع و قمع درختان در این شهر جلوگیری شود.



منبع:

1402/08/01
08:08:43
5.0 / 5
245
تگهای خبر: سازمان , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵