طی یك هفته؛

۴ جشنواره حوزه گردشگری در استان سمنان

۴ جشنواره حوزه گردشگری در استان سمنان

به گزارش راستابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری چهار جشنواره حوزه گردشگری طی یک هفته در استان آگاهی داد و اظهار داشت: جشنواره انگور و سنجد شاهرود، کویر سمنان و شیره انگور دامغان انجام می شود.



امیر کرم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این که با هدف توسعه گردشگری چهار جشنواره در شاهرود، دامغان و سمنان مهرماه سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویدادها کمک به ظرفیتهای موجود در روستاها و رونق گردشگری مناطق مستعد است.
وی ضمن بیان این که روستای مایان دامغان دوشنبه ۱۰ مهرماه میزبان جشنواره شیره انگور است، اضافه کرد: علاقه مندان می توانند با حضور در این روستا از مزایای این جشنواره بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان با اعلان اینکه جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان سه شنبه یازدهم مهرماه از ساعت ۱۸ لغایت ۲۱ به میزبانی روستای دلازیان برگزار می شود، اظهار داشت: در این دومین جشنواره اجرای برنامه های کمدی و شاد، بازی های محلی، تور آفرود و اجرای گروههای آئینی صورت خواهد گرفت.
امیر زاده بابیان این که روستای کلامو بسطام میزبان دومین جشنواره گردشگری سنجد روز سه شنبه ساعت ۹ الی ۱۳ است، اشاره کرد: هدف از اجرای این جشنواره رونق اقتصادی بومی و محلی، اشتغالزایی با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بومگردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه است.
وی بابیان این که سیزدهم مهرماه جشنواره ملی انگور از ساعت هشت الی ۱۶ به میزبانی سالن شقایق های دانشگاه‌ نعتی شاهرود برگزار می شود، اضافه کرد: محورهای این جشنواره معرفی ظرفیتهای بخش کشاورزی، مدیریت کاشت، داشت، برداشت و بعد از برداشت انگور، جاذبه های گردشگری و صادرات و بازاریابی است.


منبع:

1402/07/08
15:06:50
5.0 / 5
268
تگهای خبر: جشنواره , دانشگاه‌ , سفر , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲