روز گذشته چند زائر از راه فرودگاه نجف وارد عراق شدند؟

روز گذشته چند زائر از راه فرودگاه نجف وارد عراق شدند؟

به گزارش راستابلاگ، فرودگاه نجف اعلام نمود که تنها در یک روز نزدیک به ۹ هزار زائر از راه این فرودگاه وارد عراق شدند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از السومریه نیوز، فرودگاه نجف اشرف امروز(یکشنبه) تعداد زائرانی که طی یک روز از راه این فرودگاه وارد خاک عراق شدند را اعلام نمود.
بخش رسانه ای این فرودگاه اعلام نمود که در روز گذشته(شنبه) ۶۵ پرواز برای زائرین اربعین انجام شد.
این فرودگاه اعلام نمود که تنها در این روز ۸ هزار و ۸۱۲ زائر برای مشارکت در زیارت اربعین از راه فرودگاه نجف وارد عراق شدند.
روز گذشته(شنبه) نیزعلی دوای، استاندار میسان در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) اعلام نمود که از اوایل ماه جاری میلادی تا امروز ۱۰۵ هزار و ۹۲۵ نفر با تابعیت های مختلف از گذرگاه مرزی الشیب(چذابه) وارد خاک عراق شدند.
او گفت که برنامه و طرح امنیتی و خدماتی راهپیمایی اربعین حسینی با موفقیت در حال انجام است.
استاندار میسان همینطور بر ضرورت تداوم تلاش ها، بالا بردن سطح خدمات دهی و فراهم کردن تمام نیازهای ضروری برای زائرین و مواکب حسینی تا پایان راهپیمایی اربعین تصریح کرد.
به تازگی خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای راهپیمایی اربعین تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اطلاع داد.
او گفت که اقدامات امنیتی برنامه اربعین شروع شده است و همکاری و هماهنگی بالایی میان دستگاههای امنیتی مختلف از راه اتاق مشترک وجود دارد.
المحنا تصریح کرد که پیش از آغاز برنامه اربعین، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق بعنوان رئیس کمیته عالی زیارت اربعین نشست ها و بازدیدهای میدانی زیادی انجام داد، وی به جمهوری اسلامی ایران سفرهایی انجام داد و هماهنگی های مشترکی برای ایجاد سازوکار ورود زائرین به عراق از خارج از طرق گذرگاه های مرزی انجام داد.
سخنگوی وزارت کشور عراق افزود که سازوکارهایی برای ورود زائرین افغانستانی، پاکستانی و هندی هم وضع شد.




منبع:

1402/06/05
13:12:02
5.0 / 5
261
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سفر , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲