مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای احیای کارگاه های صنایع دستی گیلان

اختصاص اعتبار 5 میلیاردی برای احیای کارگاه های صنایع دستی گیلان

به گزارش راستابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اختصاص اعتبار پنج میلیارد تومانی برای احیای کارگاه های صنایع دستی در شهرها و روستاهای جهانی اطلاع داد و اظهار داشت: تجهیز کارگاه های صنایع دستی در اولویت اداره کل است.



ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: گیلان دارای توانمندی ها و تنوع صنایع دستی فراوانی است که سبب جذب توریست در مناطق مختلف و توجه به هنرهای سنتی آن منطقه شده است.
وی به اختصاص اعتبار پنج میلیارد تومانی برای احیا کارگاه های صنایع دستی در شهرها و روستاهای جهانی گیلان اطلاع داد و اضافه کرد: این اعتبار در جهت احیا دست سازه های هنری استان گیلان و توسعه این صنعت سنتی اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تکیه بر ضرورت ترویج و شناساندن صنایع دستی اصیل هر منطقه از استان، بیان نمود: ایجاد، احیا و تجهیز کارگاه های صنایع دستی در سطح استان، یکی از اولویت های اصلی این اداره کل است.
جهانی از ایجاد و تجهیز کارگاه های صنایع دستی در شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی گیلان اطلاع داد و بیان نمود: گسترش این نوع کارگاه ها، در رشد اقتصادی منطقه و توجه هرچه بیشتر گردشگران برای بازدید از این مناطق، تاثیر بسزایی دارد.


منبع:

1402/04/15
16:00:19
5.0 / 5
361
تگهای خبر: صنایع , فرهنگ , گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴