نخستین فراخوان ملی شعر تخت فولاد منتشر گردید

نخستین فراخوان ملی شعر تخت فولاد منتشر گردید

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، اصفهان نخستین دوره فراخوان ملی شعر تخت فولاد با محورهای جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، خردادماه سالجاری و همزمان با گرامیداشت روز تخت فولاد برگزار می گردد.



مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ضمن اعلام این خبر به ایسنا اظهار داشت: تخت فولاد دارای ظرفیتهای فراوان معنوی، زیارتگاهی، گردشگری، هنری و تاریخی است و اساسا به منظور برجسته سازی این ظرفیت ها بهره گیری از ابزار هنر مؤثر خواهد بود.

ابراهیم عمرانی با تاکید بر شعر بعنوان یکی از قالب های هنری، اضافه کرد: شعر بعنوان یکی از ابزارهای اثربخش در معرفی و تبیین ظرفیتهای تخت فولاد نقش آفرین است؛ از این رو برگزاری فراخوان ملی شعر با محوریت تخت فولاد فرصت ارزشمندی است تا با استفاده از نبوغ، نوآوری و خلاقیت شاعران و علاقه مندان حوزه شعر؛ ظرفیتهای تخت فولاد بیشتر نمایان و در معرفی این گنجینه عظیم امکان بهتری فراهم گردد.

او بیان نمود: فراخوان ملی شعر تخت فولاد به منظور بهره مندی از توانایی شاعران ملی و علاقه مندان حوزه شعر و تولید آثار فاخر جهت معرفی این سرزمین مقدس منتشرشده که هدف از این فراخوان تولید آثار فاخر شعری در مبحث تخت فولاد است.

عمرانی افزود: جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، بعنوان محورهای نخستین فراخوان ملی شعر تخت فولاد در نظر گرفته شده است. همینطور آثار در همه قالب های شعری پذیرفته می شود و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان هم وجود ندارد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد یادآوری کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این فراخوان می توانند آثار خویش را تا تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۲ به نشانی اصفهان، چهارراه دهش، مجموعه تخت فولاد ارسال کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس بگیرند. آیین معرفی آثار برگزیده هم زمان با روز نکوداشت تخت فولاد در ۲۶ خرداد و هم زمان با ثبت ملی این سرزمین مقدس برگزار می شود.






1402/03/09
10:50:31
5.0 / 5
295
تگهای خبر: شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲