تخریب خانه تاریخی حاجی شکری در اصفهان

تخریب خانه تاریخی حاجی شکری در اصفهان

به گزارش راستابلاگ، اصفهان خانه تاریخی حاجی شکری که در کوی محله نو و بین دو خانه ثبت ملی شده «حاج مصورالملکی» و «طوسی زاده» قرار دارد، الان درحال تخریب است.



یکی از فعالان میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت: الان خانه تاریخی حاجی شکری توسط مالک آن و با استفاده از لودر درحال تخریب کامل است. باآنکه خانه تاریخی حاجی شکری در لیست میراث ملی به ثبت نرسیده، اما واجد ارزش تاریخی است و در بافت تاریخیِ ستاره دار و پرارزش اصفهان و بین دو خانه ثبت شده ملی «حاج مصورالملکی» و «طوسی زاده» قرار گرفته است.

او افزود: تاق های خانه تاریخی حاجی شکری هم تا سال ۱۳۹۵ سالم بود که ظاهرا به بهانه ورود دزد و معتاد به مِلک، تاق های آن تخریب شد تا به شکلی از ثبت آن در لیست میراث ملی جلوگیری شود و مقدمات تخریب کامل و ساخت و ساز آن فراهم گردید. مالک در سالهای بعد هم چندبار نسبت به تخریب کامل خانه تاریخی حاجی شکری اقدام نمود که با پیگیری های مکرر فعالان میراث فرهنگی و اطلاع رسانی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان، جلوی تخریب خانه گرفته شده بود.



به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، الان سرهنگ علی بابایی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن اطلاع از این موضوع، به ایسنا اعلام نمود: سریعاً نیروها به محل اعزام خواهند شد.





منبع:

1402/02/22
09:34:02
5.0 / 5
276
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳