مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان

صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح تاسیسات گردشگری گیلان

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از صدور موافقت نامه اصولی برای اجرای ۴۵ طرح گردشگری در گیلان اطلاع داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۵۱۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.


ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از راه اندازی تاسیسات گردشگری جدید در استان گیلان اطلاع داد و اظهار داشت: نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح های متقاضی سرمایه گذاری به منظور ایجاد تاسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه کرد: در این جلسه که با حضور اعضا برگزار شد، با بررسی ۷۱ طرح متقاضی، صدور موافقت نامه اصولی برای ۴۵ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.
وی این طرح ها را شامل ۱۱ مجتمع گردشگری، پنج هتل، یک مهمانپذیر، ۱۷ اقامتگاه بوم گردی، ۶ اقامتگاه سنتی و پنج سفره خانه سنتی دانست و افزود: پیشبینی اولیه میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مذکور مبلغی بالغ بر ۱۲ هزار میلیاردریال بوده که با بهره برداری از این طرح ها مجموعا برای حدود ۵۱۰ نفر هم اشتغال ایجاد خواهد شد.
جهانی همینطور تصریح کرد: از درخواست های مذکور ۹ پرونده در ارتباط با تغییر کاربری اراضی بوده که با عنایت به ضوابط و مقررات جاری در کمیته مورد اشاره با هشت پرونده مخالفت گردید و با تغییر کاربری یک پرونده به علت داشتن پروانه مسکونی و کاربری مسکونی در طرح هادی در سنوات گذشته موافقت به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: ۶ عرصه ملی که از جانب امور اراضی معرفی و از راه سرمایه گذاران مورد پیگیری قرار|گرفت با موقعیت مکانی ۶ پرونده، موافقت و مقرر شد بعد از اعلام قابلیت واگذاری عرصه از جانب منابع طبیعی کمیته یاد شده و بعد از بررسی اهلیت فنی و اهلیت اعتباری سرمایه گذار، نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام گردد.



1402/02/12
23:58:26
5.0 / 5
408
تگهای خبر: سفر , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲