یاری گری های منطق به اندیشه ورزی

یاری گری های منطق به اندیشه ورزی

راستابلاگ: «یاری گری های منطق به اندیشه ورزی» نوشته محمدعلی نویدی منتشر گردید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این کتاب در ۱۹۰ صفحه و در انتشارات دایره دانش راهی بازار کتاب شده است
در قسمتی از پیش گفتار این کتاب می خوانیم: "تاریخ و تبار و پیشینه منطق و نسبت آن با زندگی و انسان به قدمت پیدایش انسان و زندگی خردمندانه او می رسد. یکی از اصیل ترین و با اهمیت ترین خواست ها و آرمان های انسان اندیشه ورز و کنشگر، رفتار و کنش منطقی او بوده است. منطق، با نظم و ترتیب و قاعده و قاعده مندی فکر و اندیشیدن از یک سو، و انتظام و انسجام عمل و تولید اثر از طرف دیگر ربط دارد. منطق سیر تحول و تطور و فراز و نشیب فراوانی داشته است و البته خواهد داشت.
ظهور انواع و اقسام منطق، منطق قدیم و صوری، منطق جدید و صورت، منطق فازی و ریاضی، منطق کانتی و منطق دیالکتیک و سایر اقسام منطق، گواه و شاهد واقعی و عینی این سیر رشد و بالندگی منطق است؛ لیکن، کوشش برای کندوکاو و کاوش در نسبت منطق و زندگی و چگونگی اثربخشی و بهره مندی از منطق موضوع و مقوله جدیدی است که در این کتاب بدان پرداخته شده است.
چرا منطق در زندگی انسان یک ضرورت و فضیلت است؟
اثر محتوایی مفاهیم منطقی را چطور میتوان در قلمرو زندگی کاربردی کرد؟
و با اهمیت ترین کار منطق آموزش استدلال و برهان آوری و اندیشه ورزی دقیق است، این کار بی بدیل یعنی آموزش و تمرین و کاربرد استدلال چگونه ممکن است؟
این کتاب در سه فصل پژوهش و تدوین و تألیف شده است: ۱- در باب ضرورت و فضیلت منطق. ۲- اهمیت و نقش مفاهیم و تعاریف در فهم منطقی. ۳- استدلال اساس منطق و بنیاد اندیشه ورزی و زندگی اصیل انسان.
این کتاب برای دانشجویان و علاقه مندان به اندیشه و اندیشه ورزی، شاید نافع آید. البته برای عموم کسانی که می خواهند منطقی فکر کنند و منطقی زندگی کنند، نافع است. این کتاب در ادامه و سلسله آثار تفکر اثربخش به پژوهش و نگارش در آمده است. در این کتاب پیشنهادات کاربردی منطقی برای نظام آموزش وپرورش و تربیت نسل آینده و امیدوار عرضه شده است."




منبع:

1402/02/12
00:51:36
5.0 / 5
465
تگهای خبر: زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳