عملکرد سامانه خانه فیلم نامه به سامان تر می شود؟!

عملکرد سامانه خانه فیلم نامه به سامان تر می شود؟!

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، یکی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی معتقد است: یکی از نقدهایی که در گذشته به نحوه‌ی عملکرد سامانه خانه فیلمخانه وجود داشت، مدت زمان پاسخ گویی و تعیین وضعیت بررسی فیلمنامه ها بود. در نسخه جدید سامانه، زمانیکه ثبت درخواست توسط کاربر صورت می گیرد، بلافاصله تاریخ قطعی اعلام نتیجه به صورت پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود.


مدیر توسعه و فناوری اطلاعات بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه نهاد ملی سینمای ایران در ادامه مأموریت های خود «سامانه خانه فیلمنامه» متشکل از سه بخش (ثبت فیلمنامه، کلینیک فیلمنامه و بانک فیلمنامه) را راه اندازی کرده است، اضافه کرد: گذر از دیجیتالی کردن فعالیت ها و حرکت به سمت هوشمندسازی اقدامات، رویکرد کلان ما در فارابی تعریف می شود که با رشد فزآینده ی تکنولوژی های جدید، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گشته است.
میلاد شکرخواه در رابطه با هدف از تاسیس این سامانه به ایسنا اظهار داشت: مشخصاً در ارتباط با راه اندازی این سامانه که طیف وسیعی از خدمات و امکانات گسترده را در بر می گیرد، اولین هدف ما تکمیل شدن Paperless و متوقف کردن نظام های سنتی پذیرش متن به بنیاد بوده است. همینطور بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی تر برای تسهیل فرآیندهای دریافت فیلمنامه و ثبت و طبقه بندی آنها از دیگر اهداف ایجاد این سامانه شمرده می شود.
او افزود: در این سامانه، علاوه بر عملیات ثبت و دریافت فیلمنامه، تمامی خدمات ارزیابی و کارشناسی شده و پشتیبانی از فیلمنامه به شکل کاملاً یکپارچه و آنلاین صورت می گیرد که البته قلمرو فعالیت آن تنها معاونت فرهنگی بنیاد نیست، چونکه سرویس ها و خدمات آن در برگیرنده سایر بخش های ستادی بنیاد هم خواهد بود که به مرور زمان به امکانات آن افزوده هم می شود.
شکرخواه یکی از قابلیت های کاربردی سامانه را تجمیع و طبقه بندی فیلمنامه ها و تبدیل آن به کتابخانه ای دیجیتال برشمرد و با اشاره به اینکه منابع گرانبها و دانش انباشته ای در طول سالهای متمادی در فارابی شکل گرفته که تلفیق آن با فناوری های نرم، ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند، اضافه کرد: در کنار این امکان، مشاهده وضعیت بررسی و ارزیابی طرح یا فیلمنامه از زمان ثبت آن توسط متقاضی تا زمان تعیین وضعیت بررسی، از راه پیشخوان قابل مشاهده خواهد بود. همینطور امکان دریافت شماره پیگیری هر طرح و فیلمنامه برای متقاضی، امکان دریافت پیامک از کلیه فرآیندها و وضعیت های مختلف بررسی طرح یا فیلمنامه و همینطور امکان بررسی و ارجاع طرح یا فیلمنامه به «کلینیک فیلمنامه» برای تقویت متن از دیگری امکانات این سامانه به حساب می آید.

مدیر بخش توسعه و فناوری اطلاعات فارابی در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: با هدف حفظ حقوق پدیدآوردگان آثار و پاسخ گویی سریع و بموقع به کاربران، قوانینی برای راهبری بهینه‌ی این سامانه وضع شده است که برای نمونه، تعداد درخواست های باز (مورد بررسی) برای هر متقاضی بیشتر از دو عنوان طرح یا فیلمنامه نمی تواند باشد. همینطور سقف تعداد درخواست های هر متقاضی در طول مدت زمان یک سال، چهار عنوان طرح یا فیلمنامه است.
او در رابطه با مدت زمان پاسخ گویی اظهار نمود: یکی از نقدهایی که در گذشته به نحوه‌ی عملکرد سامانه وجود داشت، مدت زمان پاسخ گویی و تعیین وضعیت بررسی فیلمنامه ها بود. در نسخه جدید سامانه، زمانیکه ثبت درخواست توسط کاربر صورت می گیرد، بلافاصله تاریخ قطعی اعلام نتیجه به صورت پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود، ازاین رو علاوه بر شفافیت در اطلاع رسانی، معاونت فرهنگی بنیاد هم خویش را ملزم به پاسخ گویی در زمان اعلام شده می داند.
شکرخواه همینطور تصریح کرد: برای هر درخواست ثبت شده در سامانه، شماره پیگیری یکتا صادر می شود و کلیه فرآیندها در معاونت فرهنگی و شورای فیلمنامه بنیاد به استناد این شماره، پیگیری و مدیریت خواهد شد، ازاین رو دیگر هیچ طرح و فیلمنامه ای که به صورت حضوری یا روش های مشابه به بنیاد تحویل داده شود، نمی تواند مورد ارزیابی برای حمایت قرار گیرد، چونکه اولین گام، ثبت درخواست و دریافت شماره پیگیری صادر شده از راه سامانه است.
به منظور حفظ حقوق متقاضیان، کلیه درخواست های ثبت شده در سامانه قبلی پذیرش فیلمنامه به نشانی https: //www.fcf.ir/scriptdepartment/ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می گیرد که با به انتها رسیدن این زمان، تنها درخواست هایی مورد بررسی و حمایت قرار خواهد گرفت که از راه نسخه جدید سامانه به نشانی اینترنتی https: //script.fcf.ir/ ثبت و بارگذاری شده باشد.




منبع:

1402/02/03
00:44:23
5.0 / 5
436
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سینما , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱