اخبار پلیسی؛

از کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال تا توقیف خودروی قاچاق

از کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال تا توقیف خودروی قاچاق

به گزارش راستابلاگ، فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال اطلاع داد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال در ایلام اطلاع داد و اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی ۲۴ دستگاه ماینر و پاور تولید ارز دیجیتال به ارزش ۲۰ میلیارد توسط در ایلام کشف شد.

وی افزود: به دنبال دریافت اخبار و اطلاعات واصله در خصوص نگهداری و استخراج ارز دیجیتال در یک انباری در حاشیه شهر ایلام بررسی مبحث به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با همکاری کارشناسان اداره برق استان و با شگردهای خاص پلیسی و انجام اقدامات فنی موفق به شناسایی محل مزرعه تولید ارز دیجیتال شدند. فرمانده انتظامی استان افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از انباری، تعداد ۲۴ دستگاه ماینر و پاور غیر مجاز و قاچاق را کشف و یک متهم را دستگیری کردند.

سردار القاصی مهر ضمن اشاره به این که ارزش دستگاههای مکشوفه توسط کارشناسان ۲۰ میلیاردریال ارزیابی شده، خاطرنشان کرد: متهم بعد از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. ‏ توقیف خودروی میلیاردی قاچاق در استان مازندران سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف یک دستگاه خودروی قاچاق به ارزش ۹۰ میلیاردریال در شهرستان جویبار اطلاع داد و در تشریح جزئیات این خبر اظهار اظهار داشت: در جهت اجرای طرح مقابله با خودرو های پلاک مخدوش و قاچاق، پیرو وصول گزارشی در خصوص وجود یک دستگاه خودرو سواری خارجی در داخل پارکینگ منزل شخصی به هویت معلوم در شهرستان جویبار می باشد، تحقیق و بررسی مبحث در دستور کار رابطان پلیس امنیت اقتصادی در آن شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: مأموران بعد از کسب هماهنگی با مقام قضایی، به محل مخفیگاه خودروی مورد نظر اعزام و بعد از توقیف خودرو به پارکینگ انتقال داده شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به اینکه خودرو ذکر شده دارای پلاک گذر موقت بوده که در تاریخ معلوم مهلت آن به اتمام رسیده و فاقد مدارک تمدیدی بوده، اظهار داشت: کارشناسان ارزش خودروی مکشوفه قاچاق را بالغ بر ۹۰ میلیاردریال برآورد کردند و همینطور در این خصوص مالک این خودرو بعد از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه شد. کشف پارچه قاچاق در استان ایلام سرهنگ مهدی کیانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از کشف دو هزار و ۴۰۰ ثوب پارچه قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در این استان اطلاع داد و اظهار داشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز عوامل پلیس امنیت اقتصادی این استان با اشراف اطلاعاتی نسبت به شناسایی انبار منسوجات خارجی قاچاق واقع در سطح شهر ایلام اقدام نمودند. ایشان در ادامه اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک باب انبار غیر مصوب در شهر ایلام که مبادرت به نگهداری پارچه قاچاق نموده بود که در این خصوص تعداد دو هزار و ۴۰۰ ثوب پارچه قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۸۵۰ ریال کشف شد. مهدی کیانی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضا برای برخورد با مجرمان اقتصادی بیشتر از هر زمانی است، از مردم خواست: در صورت اطلاع از فعالیت غیر قانونی مجرمین و قاچاق کالا، بلافاصله از راه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبحث را با مدافعان امنیت اقتصادی در بین بگذارند.
خودرو گذر موقت قاچاق در توقیف پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی سرهنگ مهدی کیانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی از کشف یک دستگاه خودروی بنز گذر موقت قاچاق در این استان اطلاع داد و در تشریح جزئیات این خبر اظهار نمود: به دنبال گشت در معیت مأموران پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه خودروی بنز گذر موقت مشکوک و بعد از بررسی اسناد و مدارک خودرو مشخص شد خودروی فوق فاقد اعتبار تردد می باشد، بنابراین خودروی فوق به پارکینگ دلالت و همینطور راننده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارائه شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش خودروی توقیفی را ۷۰ میلیاردریال برآورد کردند و همینطور در این خصوص راننده خودرو دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی ارائه شد. جوانبخت در انتها از کلیه هموطنان عزیز درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. توقیف خودروی حامل کالای دخانی قاچاق در استان کردستان سرهنگ کارآگاه افشین شاه حسینی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان از کشف هزار نخ سیگارت خارجی و تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ بسته تنباکو قاچاق به ارزش بیشتر از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این استان اطلاع داد و اظهار داشت: در جهت مقابله همه جانبه و هدفمند با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و کشف محموله های کلان قاچاق، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان جهت کنترل محورهای احتمالی قاچاق بعد از هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی به محور مواصلاتی سنندج به کرمانشاه اعزام شدند. وی ادامه داد: مأموران بعد از چندین ساعت کنترل محسوس و نا محسوس محور به یک دستگاه خودروی وانت بار مشکوک و به راننده دستور توقف داده، که خودرو توقیف و در بازرسی از خودرو تعداد ۴۴۸ هزار نخ سیگارت خارجی و تعداد ۱۱۴ هزار بسته تنباکو قاچاق با مارک های مختلف کشف شد. این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به این که کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را بیشتر از ۱۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد. توقیف کامیون ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در اصفهان سرهنگ کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیاردریال اطلاع داد و اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان در جهت بازدید و سرکشی از پارکینگ ‎های سطح شهر اصفهان حین کنترل و نظارت بر خودرو های پارک شده به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی مشکوک و مبحث را در دستور کار خود قرار دادند. وی ادامه داد: مأموران بعد از استعلام از سامانه های هوشمند فراجا دریافتند که این خودرو فاقد هرگونه اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد شده و همینطور مدت ها است که در این پارکینگ نگهداری می شود. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان ضمن اشاره به توقیف خودرو خاطرنشان کرد: ارزش خودروی توقیف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیاردریال می باشد که با پیگیری های صورت گرفته مالک اصلی خودرو شناسایی و بعد از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
کشف احشام در هرمزگان سرهنگ حسین خلیلی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان از کشف ۷۴۸ رأس احشام به ارزش ۳۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال در فروردین ماه خبرداد و اظهار داشت: مأموران این پلیس از اوایل فروردین ماه تا به هم اکنون موفق تعداد ۷۳۸ رأس احشام قاچاق در این استان شدند. وی ادامه داد: در این خصوص تعداد ۳۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده های متشکله به مراجع قضایی معرفی گشتند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان با بیان این که مبارزه با پدیده شوم قاچاق، خاطرنشان کرد: حسب اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی احشام مکشوفه بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال ارزیابی شده است. انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در مازندران سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از انهدام باند سازمان یافته قاچاق آرد در این استان به اطلاع داد و اظهار نمود: در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز بخصوص کالاهای اساسی و معیشت محور به دنبال کسب خبری در خصوص قاچاق آردهای دولتی و فروش غیر مجاز آن برای مصارف غیرمرتبط و خوراک دام و طیور، مبحث به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن اشاره به اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از شناسایی شبکه سازمان یافته قاچاق آرد در سطح شهرستان ساری با همکاری بعضی از خبازان خاطی و برخی از کارکنان متخلف یک شرکت توزیع آرد اطلاع داد. سرهنگ محمدپور در ادامه خاطرنشان کرد: این افراد از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه همان سال با صدور حواله های صوری به قاچاق آرد پرداخته و آنرا به صورت آزاد در بازار به دلالان می فروختند. وی ادامه داد: این افراد از محل فروش آردهای قاچاق، پول های دریافتی را به حساب یکی از کارکنان شرکت واریز و از آن طریق وجه دریافتی را بین خود تقسیم می کردند. این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، مأموران با بررسی دستگاههای پوز موجود در نانوایی ها در سطح شهرستان ساری دریافتند، چندین خبازی متخلف هم از راه تراکنش های صوری، مبادرت به فروش آردهای دولتی به صورت آزاد می کنند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن اشاره به شناسایی و دستگیری هشت متهم در این خصوص از کشف قاچاق یک هزار و ۴۴۰ تن آرد به ارزش ۲۸۸ میلیاردریال اطلاع داد.


منبع:

1402/02/01
06:06:56
5.0 / 5
340
تگهای خبر: دستگاه , سازمان , شركت , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵