رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد خبر داد؛

بازدید 16 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرستان گناباد

بازدید 16 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرستان گناباد

به گزارش راستابلاگ، گناباد ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد اظهار داشت: حدود ۱۶ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و تفریحی شهرستان گناباد بازدید کرده اند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، حمید رضا محمودی قوژدی اظهار نمود: گناباد دارای دو اثر ثبت جهانی، قنات قصبه در سازمان فرهنگی آموزشی ملل متحد و نظام کشت زعفران مبتنی بر قنوات در فائو است که به سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی در روزهای نوروز شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد افزود: این شهرستان دروازه ورود استانهای جنوبی به خراسان رضوی است و از طرفی تنها آثار ثبت جهانی استان در گناباد وجود دارد که این مزیت ها سبب شده مسافران زیادی را میزبانی نماییم.
وی خاطرنشان کرد: میزبانی از زائرین امام رضا (ع) برکتی است که نصیب این شهرستان شده که در همین راستا در ورودی استان خراسان جنوبی به رضوی در محل روستای نجم آباد موکب خادمیاران رضوی برپا و از مسافران استقبال شد که در این محل از ۲۵ اسفند تا ۸ فروردین روزانه از ۲ هزار نفر پذیرایی صورت گرفته است.
محمودی قوژدی اظهار داشت: برای گردشگران و مسافرانی که از گناباد خارج می شدند هم برنامه داشته و موکب کربلا هم در خروجی شهرستان مستقر شده و خدمات دهی داشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد اضافه کرد: تمام تلاش خویش را کرده ایم تا میزبان شایسته ای برای زائرین امام هشتم و مسافران نوروزی باشیم.
وی اظهار نمود: تا ۸ فرودین ماه ۹۴۸ نفر از هتل ها، ۱۰۷۹ نفر از بومگردی ها، ۷۰۵۵ نفر از اقامتگاه های موقت، در گناباد بهره برده اند.
محمودی قوژدی ضمن اشاره به بازدیدهای نظارتی مختلف صورت گرفته خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ هزار نفر هم از جاذبه های تاریخی و تفریحی، قنات قصبه، روستای ریاب، موزه مردم شناسی و دیرینه شناسی گناباد بازدید داشته اند.


منبع:

1402/01/10
11:09:32
5.0 / 5
773
تگهای خبر: خدمات , سازمان , صنایع , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴