معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر طی روز گذشته به مشهد مقدس

ورود بیش از ۴۰۰ هزار زائر طی روز گذشته به مشهد مقدس

به گزارش راستابلاگ، مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: روز گذشته 479 هزار و 94 زائر وارد مشهد مقدس شده اند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر دوشنبه در هشتمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی اظهار داشت: از ۱۵ اسفند پارینه تا پایان ششم فروردین ماه جاری تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شدند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۱ روز گذشته پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۶ نفر - شب اقامت در مشهد ثبت شده است.
وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار برنامه خدمات فرهنگی زایر از مبدا تا مبدا تهیه و تنظیم شد که اتفاق مبارکی است و باتوجه به الگویی که در زمینه خدمات فرهنگی طراحی شد نقطه شروع مبادی سفر هماهنگی هایی شد و برنامه های فرهنگی از همان مبدا شروع و در استان و ورودی مشهد به پررنگ ترین حالت رسید.
حجت الاسلام گنابادی نژاد اضافه کرد: در این جهت در مشهد برای هر ۲۰ واحد اقامتی یک مبلغ دینی پیش بینی شد و با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اعزام مبلغ برای واحدهای اقامتی با مشارکت لازم دستگاه های متولی تامین شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در طرح پژوهشی که توسط آستان قدس رضوی انجام شد مشخص گشت که زایر از ۲۴ ساعت حضورش در مشهد ۲ ساعت در حرم مطهر حضور دارد که با احتساب استراحت و سایر امور حداقل ۱۰ ساعت حضور روزانه اش را در سایر محل ها همچون محلهای تجاری و تفریحی می گذراند بنا بر این ارائه خدمات فرهنگی در اولویت ارائه در این محل ها قرار گرفت.
وی اظهار داشت: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد زوار ورودی به استان و مشهد با وسیله نقلیه شخصی به استان و مشهد سفر می کنند بنا بر این اجرای برنامه های فرهنگی در جاده ها می تواند اثرگذاری داشته باشند.
خدمت گذاری بیش از ۴ هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه به زائران
در ادامه همین طور حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از چهار هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه عهده دار خدمت گذاری هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۲۳ بقعه متبرکه استان در طرح های مختلف افتخار خدمت رسانی به زوار رضوی را دارند.
وی اضافه کرد: همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان سبب شد تا طرح های ویژه رمضان در خدمتگزاری به زوار لحاظ شود و ۱۴۰ روحانی مرد و زن به زوار خدمت دهند.
اجرای طرح خدمات فرهنگی مبدا به مبدا بسیار مؤثر است
در ادامه محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اهمیت ترین اتفاق در روزهای نوروز امسال را دغدغه مندی مسئولان نسبت به ضرورت طراحی برنامه های فرهنگی جامع و کامل دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: کیفی تر کردن سفر زیارتی به مشهد منوط به توجه ویژه به برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی است.
وی اجرای طرح خدمات فرهنگی مبدا به مبدا را بسیار مؤثر توصیف کرد و افزود: در این رابطه اقدامات خوبی در زمینه ریلی، هوایی و جاده ای محقق شد و همراهی خوبی را شاهد بودیم که ثمره آنرا در دوره های بعدی زیارت مشاهده خواهیم کرد.


منبع:

1402/01/09
15:51:48
5.0 / 5
313
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳