مدیركل حفاظت از محیط زیست استان سمنان خبر داد؛

آذر و توران یوزهای توران شاهرود در سلامت کامل به سر می برند

آذر و توران یوزهای توران شاهرود در سلامت کامل به سر می برند

به گزارش راستابلاگ، مدیرکل محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: توران و آذر توله یوزهای ماده ای که بعد از 70 روز نگهداری در اداره کل به پارک ملی توران شاهرود منتقل شده اند در سلامت کامل هستند.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، بهرام علی ظاهری بیان نمود: توران و آذر توله یوزه ای ماده ای که بعد از ۷۰ روز نگهداری در اداره کل محیط زیست استان سمنان به پارک ملی توران منتقل شده اند در ۱۱ هفتگی در سلامت کامل هستند.
وی اضافه کرد: وقتی توله ها را یک دامدار پیدا کرد کمتر از دو هفته عمر داشتند و به دلیل پیدا نشدن مادر نیاز به نگهداری بصورت دستی داشتند و برای مهیا بودن شرایط پرورش و تیمار داری و نزدیکی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی مناسب دوره شیرخواری تا گوشت خواری و رسیدن به وزن مناسب را در این مکان طی کردند.
مدیرکل صیانت از محیط زیست استان سمنان افزود: وقتی قرار شد به محیط طبیعی بازگردند برمبنای سفارش متخصصان باید معرفی تدریجی و مرحله ای از اتاقک نگهداری به محل زندگی اصلی انجام می شد که این مراحل در دو بازه تحرک در بالکن و سپس فضای باز پشت بام مهمانسرای اداره کل محیط زیست که کاملاً محصور و ایمن شده بود انجام شد و پس از بازخورد مناسب و آمادگی کامل توله یوزها در ۲۰ بهمن بعد از واکسیناسیون مرحله اول به مرکز نگهداری و پرورش یوز ایرانی در پارک ملی توران منتقل شدند.
ظاهری اضافه کرد: با گذشت حدود ۱۰ روز از انتقال این دو توله یوز، «توران و آذر» در کنار سایر یوزه ای مستقر در مرکز پرورش پارک ملی توران شاهرود با عادت کردن به محل زندگی در سلامت کامل هستند.


منبع:

1401/12/02
08:06:22
5.0 / 5
543
تگهای خبر: زندگی , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵